Jordmor

Mor33

Forelsket i forumet
Julibarna2024☀️
Hva gjorde dere første JM time? Har min første om 5 dager (er da 12+5). Husker ikke så mye fra forrige svangerskap :laughing002

En form for kartlegging av helse(evt. sykdommer), livsstil, tidligere fødsel osv. Vekt+ blodtrykk og ellers bli kjent hyggelig prat :)

Hva gjorde dere første JM time? Har min første om 5 dager (er da 12+5). Husker ikke så mye fra forrige svangerskap :laughing002
Fylte ut helsekort, oppdaterte litt på hvordan forrige fødsel og barseltid var, blodtrykk, doppler om ønskelig og hyggelig prat om løst og fast + litt om hvilken oppfølging jeg ønsker med henne videre. Var der ca 1 times tid :)

I min kommune har man første time nokså tidlig i ca uke 6-8, men stort sett det samme som de andre her med helsekort og en samtale om tidligere fødsel og hvordan formen var. Hun lurte også på om jeg ønsket hyppigere kontroll enn det som det er lagt opp til, da standard her er at neste time hos jordmor er litt over uke 20.

Jeg skal til jordmor i dag, men har allerede fylt ut helsekortet hos fastlegen - så jeg aner ikke hva timen/tiden skal gå til :laughing002

Hadde også ganske tidlig kontroll hos jordmor, men vi fylte ut helsekort, snakket om livsstil, henvisninger til sykehuset, tok blodtrykk, sjekket urinprøve og generelt bare snakket om alt:)

Back
Topp