Jordmor

Ja jeg har vært:happy:
Både jordmor og legen...sistnevnte fikk jeg ikke helt tak på, så kommer nok til å bruke jordmor mest:happy:

Jeg skal i slutten av juni når jeg er i uke 10 :happy: Lege skal jeg til når jeg er 12 uker. Og kommer kun til å gå til jordmor bortsett fra blodprøver, glukosebelastning og evt sykemeldinger hos fastlege

Var hos jordmor i forrige uke 7+6. legen er jeg hos innimellom for vurderingen av sykemelding.

Avlyst pga corona, så har ikke time før 28.06. Er da 14 uker. Har tatt de viktige blodprøvene da, på legestasjonen :)

Nei, jeg står litt midt mellom bosteder så går foreløpig til legen for sykemelding bare. Når er det vanlig å starte med svangerskapsoppfølging?

Nei, jeg står litt midt mellom bosteder så går foreløpig til legen for sykemelding bare. Når er det vanlig å starte med svangerskapsoppfølging?
Det er ikke nødvendig med oppfølging av jordmor før ca uke 12 egentlig, men noen har behov for litt veiledning og støtte på et tidligere tidspunkt og da kan man jo ta kontakt med jordmor tidligere. Anbefaler deg å høre podcasten for uke 7. Der blir det sagt endel om svangerskapsoppfølging.

Har kun vært til lege, uke 7+3 og fått sykemelding + tatt noen prøver. skal til legen igjen i midten av juni. Vet ikke om det er vanlig å gå til jordmor i tillegg?

Skal ikke til jordmor før andre svangerskapskontroll i uke 24! Første kontroll skal jeg til fastlegen :) tar det i uke 11 siden jeg er på ferie i uke 12

Jeg venter til jordmora jeg hadde sist er tilbake fra permisjon 1. september, da er jeg rundt uke 24:) går nok til legen imellomtiden, er veldig fornøyd med han, så tenker det blir greit:)

Har ikke så ekstremt behov for å snakke dette svangerskapet, så jeg avventer enda en stund. Er bare 5+6 enda da, selv om det føles som jeg har vært gravid i flere måneder alt :hilarious: Utålmodig sjel!

Nei, jeg har time hos fastlegen i uke 12. Når er det vanlig å begynne hos jordmor? :)