Jordmor

Trekløver89

Glad i forumet
❤Januarlykke 2022❤
Skal på min første jordmor time den 20 mai , men nå husker jeg ikke hvordan det var er det slik man får høre hjertet med slik doppler de bruker eller var dette først i uke 12 ? :happy:

Jeg er jordmor selv, og i følge retningslinjene for svangerskapsomsorgen skal vi faktisk ikke lytte etter fosterlyden før i uke 24. Det blir likevel av mange lyttet før :happy: Men før uke 12 vil jeg tro absolutt de aller fleste motsetter seg å lytte

Syntes å huske at hun ikke prøvde på meg før i uke 16-18

Forrige svangerskap fikk jeg høre i uke 14, hun ville egentlig vente til uke 15-16 men hun kunne prøve da jeg virkelig ønsket det og var forberedt på at vi kanskje ikke hørte noe

Jeg har hatt en del ekstra oppfølging pga flere SA og det de har sagt til meg er at det er svært vanskelig å høre fosterlyd før rundt uke 12-14 (selvfølgelig svært individuelt) og derfor prøver de ikke en gang før de er HELT sikre på at lyden kan høres for å ikke gi mer bekymringer! Tror jeg hørte fosterlyden rundt uke 16 sist hos jordmor. Selv på tul innvendig fikk jeg ikke hører hjertet, men fikk se det slå!

Back
Topp