Jordmor

Ønske.

Glad i forumet
Julikulene 2020
Kan en jordmor henvise til tul? Hvordan fant dere jordmor? Er det noe mann får via fastlegen?
Har vært igjenom dette før men er type 17 år siden og da bodde jeg på bygda så jordmoren var på legekontoret når jeg hadde undersøkelser.
Er 8+3 i dag og enda ikke bestilt førstekontroll. Etter det jeg har lest tror jeg kanskje jeg er innafor risikosvangerskap bittelitt høy bmi liksom...
Har to fastleger, eller de er to som deler en stilling. Den ene jobber nå i uke 32 og 34 mens han jeg vil gå til jobber ikke før i uke 35. Synes det begynner å bli ganske seint. Er da i uke 12.
 
Tror egentlig ikke at en jordmor kan henvise til tul. Tror kun jordmor får kontakt via telefon og det er vist jordmor er bekymret
 
Jeg søkte meg frem til en privat jordmor som jeg bestilte tul hos. Også bestilte jeg time gjennom en mail på kommunen sin side for helsestasjon jordmor. Der fikk jeg tildelt en jordmor og tidspunkt for første time.
 
Last edited:
Jeg søkte meg frem til en privat jordmor som jeg bestilte tul hos. Også bestilte jeg time gjennom en mail på kommunen sin side for kommune jordmor. Der fikk jeg tildelt en jordmor og tidspunkt for første time.


Google kommune jeg bor i og finner ingen jordmor så kanskje det ikke er noen borset fra på sykehuset. Får vel krype til korset og bestille time hos den legen jeg egrlog ikke har lyst til å gå til. For 1 gangs testen
 
Prøv å google "helsestasjonen" pluss det området du bor i. Mulig du får treff da
 
Prøve å kontakte helsestasjonen på mandag da og høre om de har jordmor der ☺️
 
Her står det på kommunens nettsider under helsestasjon hvordan man kommer i kontakt med JM.
Varierer fra kommune/bydel til andre hvordan de gjør det
 
Jeg henvendte meg til nærmeste helsestasjon og fikk jordmor der, veldig enkelt :D
Så vidt jeg vet kan ikke jordmødre i offentlig praksis henvise til TUL med mindre det er noen spesiell grunn. Men de setter deg i kontakt med sykehuset der du skal føde, også får du henvisning til OUL i uke 18-20-ish derfra. De aller, aller fleste tar vel TUL privat. Og da er det jo bare å kontakte den klinikken man vil, også får man time nokså raskt.
 
Jeg kontaktet helsestasjonen og fikk time hos jordmor når jeg er i uke 10 :happy:
Vet ikke om jordmor kan henvise til TUL. Jeg dro til legen når jeg var bare 4+5 og ba om å bli henvist til TUL, og har fått time på sykehuset når jeg er i uke 12. (Fikk henvisning til TUL som en del av KUB-test pga alder).
 
Back
Topp