Jordmor

konkillis

Forelsket i forumet
Oktoberlykke 2019
flere som har opplevd en jordmor uten forståelse? Aldri har jeg vært så lei meg og sint samtidig.
Hun hadde jo ikke peiling på noe av det jeg lurte på, hele timen var bare skikkelig klein :(

Så kjedelig :/ da ville jeg byttet jordmor eller gått til legen i stedet. Hva var det hun ikke kunne svare på?

Så kjedelig :/ da ville jeg byttet jordmor eller gått til legen i stedet. Hva var det hun ikke kunne svare på?

Det ble bestilt time hos fastlegen rett etter timen, vi har en del arvelige sykdommer som er litt små skumle. Så jeg lurte på om det var noe hun kunne fortelle mer om, eller visste noe om som kanskje kunne beroliget en gravid kropp. Men nei det visste hun hvertfall ikke, så da var det best å undersøke selv mente hun :wideyed:

Heldigvis kan man velge å gå kun til legen sin :Heartred

Et lite tips om du er uheldig og har en dårlig lege også, finn en privatklinikk spm har jordmor. Det gjorde vi, og de har et helt annet løp enn det jordmødre i det offentlige. Har aldri før følt meg så godt ivaretatt, fikk tilogmed tlfnr hennes med beskjed om å sende mld eller ringe uansett tid om jeg trengte å snakke eller trengte hjelp. Koster 370 kr hver kontroll, og det betaler jeg gledelig <3

Tror dessverre ikke jordmødre lærer så mye om arvelige sykdommer, der må dere nok snakke med en spesialist! Så tror det er bedre at du gjør det - men sikkert ikke særlig lurt å sjekke for mye på nettet! Der kan du jo finne mye feil informasjon.

Du bør kunne ta kontakt med fastlegen, og hvis ikke h*n kan dette bør de kunne henvise dere til en spesialist på genetiske sykdommer.

Et lite tips om du er uheldig og har en dårlig lege også, finn en privatklinikk spm har jordmor. Det gjorde vi, og de har et helt annet løp enn det jordmødre i det offentlige. Har aldri før følt meg så godt ivaretatt, fikk tilogmed tlfnr hennes med beskjed om å sende mld eller ringe uansett tid om jeg trengte å snakke eller trengte hjelp. Koster 370 kr hver kontroll, og det betaler jeg gledelig <3

Jøsses, hvor finner man privat jordmor så billig? Alt jgmhar sett ligger på 7-800+ :)

Huff, det var ikke godt å høre. Det er jo selvfølgelig mulig at hun ikke kan svaret på det dere lurer på - hun er ikke lege -, men hun burde ha hjulpet dere med å finne rett person å snakke med...

Dere kan selvfølgelig be om å bli fulgt opp av en annen jordmor på helsestasjonen fremover, det er kjempeviktig og utrolig betryggende å ha en god og tillitsfull relasjon til jordmor. Alle jeg har møtt så langt har vært kjempeflinge og empatiske, så forhåpentligvis finner dere noen dere føler dere trygge med!

Back
Topp