Jordmor ?

Xsue.

Flørter med forumet
Hei hei...
Når tenker dere å starte opp hos jordmor?
Jeg gikk innom helsestasjonen i går men fikk beskjed om å ringe når jeg nærmet meg uke 14-15... Jeg syntes det var lenge til ny å at jeg er så usikker og redd.. Hadde håpet på en samtale eller to før den tid :)

Hei hei...
Når tenker dere å starte opp hos jordmor?
Jeg gikk innom helsestasjonen i går men fikk beskjed om å ringe når jeg nærmet meg uke 14-15... Jeg syntes det var lenge til ny å at jeg er så usikker og redd.. Hadde håpet på en samtale eller to før den tid :)
Oi, såpass. Jeg var inne første gang da jeg var 4+4 eller noe jeg. Skal til gjengjeld ikke dit før uke 24 med mindre det er ønskelig fra min side. Resten skal følges opp av fastlegen i mellomtiden :happy: Mulig at det går på ressurser, men jeg fikk beskjed om at jeg bare kunne komme to dager senere da jeg ringte for å sette opp time "det er jo gratis, så du taper jo ikke noe på det" :angelic:.

Jeg skal til jordmor når jeg er 12+4 [emoji4] Tar en tur til fastlege når jeg er 7+0 for en samtale og kanskje også blodprøve da jeg er litt bekymret etter sist svangerskap som resulterte i SA.

Jeg har fått time i uke 10 for første kontroll. Er nok litt forskjellig fra kommune til kommune, men jeg ringte og sa hvor langt jeg var på vei, og da fikk jeg time i uke 10 :)

Jeg ringte i går, og fikk time om halvannen uke. Første ledige time som ikke krasjet med jobb :happy119
Er da 6+2.
Hun var veldig hyggelig, og sa det var opp til meg når jeg ville komme første gang.

Vi har ikke jordmor her. Så tenker jeg tar kontrollene hos fastlegen. Ho er utrolig dyktig, så stoler godt på henne.

Jeg må nesten høre på sykehuset først jeg da. Om når og om jeg skal ha mye oppfølging i kommunen.

Har første time hos lege i uke 12. Tenker at jeg uansett skal ringe snart, for er litt ventetid på jordmødrene her. Må man ikke innom legen først uansett, mtp blodprøvene som skal taes?

Skal dit første gang når jeger 8+5 tror jeg. Hvertfall i uke 8+ noe. Ville ringe tidlig denne gangen, sist gang jeg var gravid og ringte i uke 12, hadde hun ikke ledig før i uke 24 og da jeg var der i uke 24 hadde hun ikke noe mer ledig før etter jeg hadde født... Utrolig dårlig da jeg var førstegangs! Hadde heldigvis en flink fastlege!

Skal dit første gang når jeger 8+5 tror jeg. Hvertfall i uke 8+ noe. Ville ringe tidlig denne gangen, sist gang jeg var gravid og ringte i uke 12, hadde hun ikke ledig før i uke 24 og da jeg var der i uke 24 hadde hun ikke noe mer ledig før etter jeg hadde født... Utrolig dårlig da jeg var førstegangs! Hadde heldigvis en flink fastlege!
Jeg fikk beskjed om å ringe i uke 18 for å få time i uke 24, så tydelig forskjell på presset på jordmødrene rundt omkring :hilarious:

Haha ja! Hun hadde altfor mye å gjøre stakkars.
Tror jeg var ekstremt heldig da jeg ringte inn første gang også. Måtte påpeke at jeg ikke aaante når man skulle inn første gang, og at jeg ville være tidlig ute i tilfelle noen timer passet bedre enn andre i fremtiden. Men det var liksom bare å komme inn med en gang :woot: Jeg ble helt satt ut nesten :hilarious:

Tror jeg var ekstremt heldig da jeg ringte inn første gang også. Måtte påpeke at jeg ikke aaante når man skulle inn første gang, og at jeg ville være tidlig ute i tilfelle noen timer passet bedre enn andre i fremtiden. Men det var liksom bare å komme inn med en gang :woot: Jeg ble helt satt ut nesten :hilarious:
Ja sånn var det når jeg ringte jordmor nå også! Kunne komme inn neste uke liksom, men det er jo litt tidlig :) Litt forskjell fra de store byene og litt landligere!

Ja sånn var det når jeg ringte jordmor nå også! Kunne komme inn neste uke liksom, men det er jo litt tidlig :) Litt forskjell fra de store byene og litt landligere!
Jeg fikk beskjed om å bare komme tilbake hvis det var behov, så var ikke noe problem å komme inn tidlig. :happy: Bor sånn midt i mellom, og det er visst veldig greit :happy:

Back
Topp