Jordmor

RemaFrue

Gift med forumet
Septemberhjertene 2018
Oktoberfruene 2018
Når ta kontakt med jordmor? Jeg er 10+0 idag, er førstegangs og har ikke peiling på noe [emoji23] når skal man ta kontakt med jordmor?
Skal til fastlege neste uke for første svangerskaps time eller hva det heter [emoji23]

Jeg ble henvist til jordmor fra fastlege iallefall, og så kontaktet jordmor meg for første time.

Her må man selv ta kontakt med jordmortjenesten, søkte på nett. Jo tidligere man tar kontakt jo tidligere får man time, jeg tok kontakt i uke 6 og fikk time når jeg er i uke 15.

Jeg fikk beskjed om å bestille første jordmor time i uke 16, synes det var sent, men er vist veldig forskjell på hvor i landet du bor...

Jeg fikk beskjed om å bestille første jordmor time i uke 16, synes det var sent, men er vist veldig forskjell på hvor i landet du bor...
Jeg fikk time uke 15. Synes det var litt seint også

Er også førstegangs, og bestilte meg legetime relativt tidlig (uke 7, visste jo ikke hva som var vanlig:)). Legen ringte jordmor mens jeg var der, og fikk time hos henne i starten av uke 9.

Det var egentlig veldig greit, for jordmor satte av en time bare til prat og utfylling av diverse papirer - noe som var veldig takknemlig for en som ikke vet så mye om dette enda. Skal tilbake til jordmor i uke 12 for å lytte etter hjertelyd, samtidig med diverse blodprøver hos legen (kjekt når de har samlet div helsetjenester på samme sted).

Har heller ikke bestilt noe jordmortime enda. Tror jeg skal høre med legen neste gang jeg er der.

Her er det null venting på time, så bestilte forrige uke og fikk time nå på mandag som var. Var litt info og prat og så fylte vi ut diverse papirer. Jeg skal tilbake i uke 14. Da kunne hun høre på hjertelyden sa hun.

Jeg var der i går. Er 11 uker. På hjemmesiden til kommunen står det uke 14-16, men ringte før pga fødselsangst. Da sa jordmor at det var bra jeg ringte så tidlig, da de anbefaler å komme tidlig til jordmor nå skal tilbake uke 14

Jeg bør huske å ringe de snart... er vel egentlig ingen kontroller nå før i uke 24 (har vært på første kontroll hos legen i uke 12), men jeg aner ikke hvor lang ventetid det er her - "min" jm som jobbet på legekontoret mitt har pensjonert seg, så nå må jeg ringe helsestasjonen og få time der.

Har heller ikke ringt, bør vell få fingen ut då ja

Tydeligvis stor forskjell på når man kalles inn til første jordmortime! Jeg tok kontakt med helsestasjonen direkte, og fikk time i uke 24 for det var det som var vanlig med mindre det var noe som tilsa at man trengte tettere oppfølging.

Jeg ringte jordmor i uke 8 og så jeg ville gå kun til henne hun sa det var ok. Fikk time med engang og skal tilbake uke 13. Hun sa alt av sykdommer skal jeg til legen og blodprøvene for hun og legen min samtidig siden av med fosteret ville jeg hun skal ta seg av. Hun er kun 50 % i kommunen

Back
Topp