Jordmor

Hjertemor

Forumet er livet
Tilgangsansvarlig
Himmelbarn
Mailykke 2018
Sommerfuglene
Februarbarna 2020
Når bestiller dere første time hos jordmor? Og går dere til både lege og jordmor eller velger dere en av de å gå til?

Jeg var hos legen første time, og fikk beskjed om å bestille time hos jordmor med en gang da det var lang ventetid.. bestilte da jeg var 7+4, og har fått time hos jordmor når jeg er 17+0 (det er den kontrollen som skal være i uke 16).. ellers kan man jo velge - så jeg tenkte å se etter timen med jordmor hva jeg har lyst til å fortsette med :)

Jeg var hos legen første time, og fikk beskjed om å bestille time hos jordmor med en gang da det var lang ventetid.. bestilte da jeg var 7+4, og har fått time hos jordmor når jeg er 17+0 (det er den kontrollen som skal være i uke 16).. ellers kan man jo velge - så jeg tenkte å se etter timen med jordmor hva jeg har lyst til å fortsette med :)

Oj er det virkelig så lang vente tid? Da burde man jo bestille tidlig ja. Takk for informasjon.

Første time hos jordmor er i uke 15 her i kommunen!
Lege i uke 12!
Tidligere ved behov selvsagt, men bare for kontroll er det vanlig i disse ukene
[emoji5]

Her har jeg allerede vært hos lege pga sykmelding.. men har fått time igjen i midten av oktober til «uke 12 legetimen». Og bare noen få dager før har jeg time hos jordmor.. Jeg ringte for å bestille jordmortime etter TUL (8+4). Kommer for det meste til å gå til jordmor, da min fastlege har skremmende lite erfaring med svangerskap. Gjorde det samme sist graviditet også, og var fornøyd med det [emoji4]

Har ikke bestilt enda. Tenker jeg spør litt mer om jordmor når jeg er på første Sv-kontroll neste uke.

Bestilte første legetime idag til jeg er 12 uker. Mener å huske legen min fikset jordmor for meg sist, så fikk jeg bare en time i posten [emoji5]

Skal til jordmor i neste uke, da er jeg 11+3. Snart 12 uker:):) jippi

Vet Ikkje når jeg skal bestille time til jordmor. Skal til legen på fredag (7+0) så får se etter det. Skal egentlig til legen av andre årsaker en graviditet, men legen vet om at vi har vært gjennom forsøk så han er nok spent på resultatet dr med.

Back
Topp