Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Jeg skal på første besøk hos gyn i morgen. Veldig tidlig, ettersom jeg ikke en gang er ved IKM, men mar hatt både MA og SA så er lovet ekstra oppfølging. Blir antagelig bare en prat og blodprøver i første omgang, og ekstra ul undersøkelser dersom dette går veienDa har jeg fått time hos jordmor i morgen
Mest for å få informasjon å starte med utfylling av helsekort og lignende.
Flere som skal eller har vært på første møte med lege eller jordmor?
Jeg skal på første besøk hos gyn i morgen. Veldig tidlig, ettersom jeg ikke en gang er ved IKM, men mar hatt både MA og SA så er lovet ekstra oppfølging. Blir antagelig bare en prat og blodprøver i første omgang, og ekstra ul undersøkelser dersom dette går veien
Ja, helt enig. Og kjenner og at jeg trenger det. Kommer til å være bekymret og ikke tørre å ta det helt inn over meg før jeg er over i andre trimester hvertfall.. Litt kjedelig, men kan ikke styre det..Veldig deilig å føle at man blir tatt på alvor og får den oppfølgingen man ønsker
Jeg har vært prøver i 2 år +, og påvist pco, uregelmessig sykluser osv osv.. Så kjenner det er greit å få time så fort som mulig, selvom det bare blir litt informasjonsprat
Sist ville hun ikke ha meg inn før uke 12, tiltross for at vi hadde prøvd i 3 år, og jeg hadde gått på pergo. Følte de 12 ukene gikk rimelig seine for å si det sånn
Har samme følselen selvGått på pergo jeg også, men tok en pause nå og vips så satt den tydeligvis
Ja tiden går veldig sakte,. Pga alt som har vært så vanskelig til nå,gjør det meg ekstra nervøs for at kroppen min ikke skal "klare" å holde på det nå som det endelig har blitt positiv..
Men gratulerer forrestenGått på pergo jeg også, men tok en pause nå og vips så satt den tydeligvis
Ja tiden går veldig sakte,. Pga alt som har vært så vanskelig til nå,gjør det meg ekstra nervøs for at kroppen min ikke skal "klare" å holde på det nå som det endelig har blitt positiv..
Har samme følselen selv
Forrige gang ble jeg gravid på første enkle pergo kur, denne gangen måtte jeg opp på dobbel dose for å få eggløsning. Og på 2 dobble kur så ble testen positiv.
Er så redd for SA da både min mor og mormor har opplevd det, men er på en måte enda reddere for MA, for da går jeg her helt uvitende om hva som har skjedd. Tørr ikke å glede meg for tidlig, så da synes jeg tiden går ekstra sakte
Ja, de er kjekt å høre ifra andre i samme situasjonDeilig å vite at det er en med litt samme opplevelser som meg
Jeg tok først enkel pergo, men null tegn til eggløsning så ble det dobbel dose.. Den viste at jeg fikk eggløsning, men jeg ble aldri gravid.. Sånn gikk det 4 runder. Null tegn til graviditet.
Så nå skulle vi ta neste steg mente legen; starte prøverør prosessen. Så det var utrolig deilig at den satt nå og ja i en pause mnd. Lurer på om det kan ha litt med at jeg slappet mer av fordi jeg visste vi skulle igang med prøverør osv.
Men, kjenner til følelsen. Tørr ikke glede meg! Tenker liksom at det ikke er sant. Føler at kroppen min alltid går imot meg så derfor jeg er redd den skal gjøre det nå også
Ja, de er kjekt å høre ifra andre i samme situasjon
Åja, så flaks at spiren satt, kan godt hende det har noe med at du slappet mere av i kroppen ja.
Selv hadde jeg også gitt opp håpet litt, siden første dobble kur viste at jeg hadde EL men sldri ble gravid, og siden jeg ble så kjapt gravid sist trodde jeg at det gikk prøverør vegen med oss også.
Regner med du skal på tidlig UL i uke 7 du også?
Jeg krysser fingrene for at alt går bra med oss begge to, og at vi snart har en liten en i armene våre
Ja, veldig også det.. Det er synd at det er sånn, men kommer nok av kapasiteten hos JM. Her jeg bor, for eksempel fødes det for lite barn i disse dager, og da er det mye lettere å komme inn hos JM. Her er vi velkommene inn så fort vi føler for det selv, mens andre steder vet jeg de venter til uke 15-16 før de får time hos JM.Jeg ble skikkelig skuffet og lei meg da jeg ikke fikk time med jordmor før uke 10... Skal jeg liksom gå rundt gravid i hele mai mnd uten å ha peiling på noesomhelst som har med graviditet å gjøre og uten å få snakket med noen, det syntes jeg var skikkelig kjipt. Men det er veldig forskjellig når man får time, da?
Jeg ble skikkelig skuffet og lei meg da jeg ikke fikk time med jordmor før uke 10... Skal jeg liksom gå rundt gravid i hele mai mnd uten å ha peiling på noesomhelst som har med graviditet å gjøre og uten å få snakket med noen, det syntes jeg var skikkelig kjipt. Men det er veldig forskjellig når man får time, da?