Du bruker en utdatert nettleser. Det kan hende den ikke viser dette eller andre nettsteder riktig. Du bør oppgradere eller bruke et alternativ nettleser.
Jeg har alt ringt min. der var det vanlig med første kontroll i uke 12. men tipper det er veldig forskjellig fra plass til plass. Jeg fikk kontroll i uke 7 siden jeg har diabetes.
Første gangen jeg var gravid var jeg hos henne rundt uke 8. Da fikk jeg mange bøker og hefter og vi startet å skrive på helsekortet for gravide samt at vi søkte om fødeplass og da OUL. Så det må man ikke å gjøre hos lege. Skal bruke jordmor oftere denne gangen, synes hun var flinkere.
I tidligere svangerskap har jeg vært hos legen på 1. kontroll rundt 12 uke, deretter er det JM, så sykehus/UL, deretter JM, lege, JM.. Altså, har fulgt den rekkefølgen legen/helsestasjonen har utarbeidet. Tatt kontakt selv når jeg vet sånn ca jeg burde dra dit.
Har vært hos legen i går og fått time til 12ukers kontroll. Tenker å ta kontakt med jm etter det. Da er det liksom mer sikkert, jeg har fått alle testverdiene hun skal gå ut i fra osv. Jeg må følges opp pga kronisk sykdom, og da må jeg ta blodprøver på samme sted for å kunne sammenligne verdiene, så for meg tar jeg blodprøver og medisink oppfølging hos lege, så får jeg se ellers