Jordmor

Girl1990

Glad i forumet
Skal til første svangerskapskontroll hos legen i uke 12. Tenkte å bruke jordmor etter det. Er det slik at vi må kontakte kommune jordmor selv ? Og evt nårtid? Før eller etter svangerskapskontrollen? Og hvor ofte går en til kontroll hos jordmoren?

Ja du tar kontakt med jordmor selv :) og du kam godt gjøre det før du har vært hos legen. Kan være noe ventetid :)

Jeg kontaktet både jordmor og lege med en gang og har fått time i desember. Jeg googlet bare oslo + jordmor, fungerer sikkert likt for andre byer, også fant jeg et telefonnummer å ringe å bestille time hos jordmor på helsestasjonen. Synes de var mye hyggeligere å snakke med enn hos fastlegen, fikk til og med et brev i posten med småting jeg måtte huske på. Det var veldig nyttig for meg siden det er første gang :-)

Jeg kontaktet både jordmor og lege med en gang og har fått time i desember. Jeg googlet bare oslo + jordmor, fungerer sikkert likt for andre byer, også fant jeg et telefonnummer å ringe å bestille time hos jordmor på helsestasjonen. Synes de var mye hyggeligere å snakke med enn hos fastlegen, fikk til og med et brev i posten med småting jeg måtte huske på. Det var veldig nyttig for meg siden det er første gang :-)

Ja får ta en tlf til henne i morgen og bestille time :) helsestasjonen er bare 2 min å gå herfra :)

Sendte melding til jordmor for å bestille time til ul på tirsdag og har enda ikke fått noe svar. De burde jo ha svart innen 24t. Står ikke åpningstider på hjemmesiden.

Ringte nett og de tar ikke tlf. Litt frustrerende. Sendte samme mld en gang til. Vist jeg ikke får svar innen i morgen så ringe jeg til noen andre. Noen så anbefaler noen i stavanger/sandnes området?

Last edited:
Jeg ringte henne sist. Gikk kun til jordmor, da fastlegen min var syk. Hadde ny vikar der hvergang, noe som ikke er kjekt når man går gravid :(

På mitt lokale legekontor står det et oppslag om du er gravid så ta kontakt med jordmor tidlig, for å avtale time og oppfølging av svangerskapet. Tror jeg prøver og ringe dit neste uke ;)

Back
Topp