Jordmor

lykkelise<3

Forelsket i forumet
Hei!
Jeg sitter å lurer på om man får time hos jordmor via fastlegen, eller om jeg burde bestille time nå? Er ikke noe spesielt, men vet at mange har kontakt med jordmor når de er gravide. (Er oppvokst i USA, så har veeldig lite kjennskap til hvordan det gjøres her i landet:p).

Det kan du, jeg hadde første time hos lege i uke 5 og på lappen jeg fikk med meg derfra så står det arvet er vanlig å ha time hos jordmor uke 10 og 12 osv.. vi har allerede tatt kontakt med jordmor for å få oss en time, jeg er 8 uker idag :)

Sist gang bestilte jeg time til lege i uke 12, og fikk det beskjed om at jeg kunne bestille 24ukerskontrollen hos jordmor. Så jeg gikk annenhver gang til lege og jordmor. Kommer til å gjøre det denne gangen og.
Det er opp til deg (og jordmortilbudet i kommunen) om du vil gå bare til lege, bare til jordmor eller blande.

Sist gang gikk jeg 1 gang til jordmor og resten til fastlegen min. Likte ikke helt jordmora...men har en dame til fastlege og hun er helt fantastisk. Så enkel og prate med og hun har vært gjennom det meste i sine egne graviditeter så ho har god forståelse for alt ♡
Så blir å holde seg til fastlegen min denne gang og :D

Jeg var kun første kontroll hos fastlege, resten hos jordmor. VELDIG gode erfaringer med det. Hun hadde alltid god tid, og det ble alltid satt av en hel time hver gang.. Her blir det jordmor igjen:)

Jeg går til privat jordmor. Koster litt, men så definitivt verdt det!

Husker ikke når jeg gikk sist gang jeg, men tar vel kontakt snart. Skal gå til samme som sist tenker jeg :) Koselig dame!

Jeg går til privat jordmor. Koster litt, men så definitivt verdt det!
Trodde jordmortjenesten var gratis uansett om det var privat eller offentlig? Du har jo rett på gratis jordmor og de får statlig støtte.

Trodde jordmortjenesten var gratis uansett om det var privat eller offentlig? Du har jo rett på gratis jordmor og de får statlig støtte.
Alle kommuner et pliktige å ha gratis, offentlig jordmor , men i store kommuner (som prioriterer annerledes) er det tilnærmet umulig å få time..

Alle kommuner et pliktige å ha gratis, offentlig jordmor , men i store kommuner (som prioriterer annerledes) er det tilnærmet umulig å få time..
Jøsses jeg trodde det var bra med tilbud over hele landet jeg! Noe naiv jeg skjønner jeg :P

Back
Topp