Jordmor

Babybambi91

Glad i forumet
Septembermødre <3
Er det bare meg som ikke har vært til jordmor enda? :S
Jeg har skulle ringt henne flere ganger for og fått meg en time så jeg kunne få møtt henne før 24 ukers kontrollen og bestemme meg om jeg ville på kontroll til henne eller legen, men det har vært veldig mye som har skjedd og jeg har rett og slett glemt og ringe. Jeg sliter også med litt angst, så for meg er det veldig vanskelig og ta opp telefonen og bare ringe og ikke helt vite hva det er jeg skal spørre om eller si. Hun er kun og få møtt to dager annen hver uke, så jeg vet ikke om jeg må ringe en av de dagene eller ikke osv :P
Jeg skal til legen nå til uken på kontroll, jeg kommer veldig godt overens med legen min så jeg har uansett mest lyst til og fortsette å gå dit på kontrollene :)
Men det er vell greit og snakke med jordmor også?

Tror ikke du må til jordmor om du ikke vil? Du velger selv om du går til legen eller jordmor. Men jeg synes jordmor har bedre tid til å snakke og lytte. Også et det hun som har ordnet alt av papirer til meg ihvertfall, men mye mulig legen gjør det samme om du går dit?

Du velger selv om du ønsker å gå til lege eller jordmor. Selv føler jeg meg mye bedre ivaretatt hos jordmor, da hun virker å ha bedre tid og være mer interessert på et vis. Her har vi også jordmor på helsestasjonen bare en dag annenhver uke, men vi får bestilt time hos henne ved å ringe respesjonen... :-)

Føler alle jeg snakker med om at jeg ikke har vært til jordmor enda blir sjokkert og syns jeg er rar, og at det er noe jeg må. Jeg vil gjerne en tur til jordmor, tenker det er mye jeg kan snakke med henne om som jeg ikke får snakket med legen om osv :) Men føler jeg har fått litt angst over at jeg ikke har vært der enda, og at det er noe alle gjør flere ganger utenom kontrollene og, Føler jeg har gjort noe galt når jeg ikke har vært hos henne enda :P

Føler alle jeg snakker med om at jeg ikke har vært til jordmor enda blir sjokkert og syns jeg er rar, og at det er noe jeg må. Jeg vil gjerne en tur til jordmor, tenker det er mye jeg kan snakke med henne om som jeg ikke får snakket med legen om osv :) Men føler jeg har fått litt angst over at jeg ikke har vært der enda, og at det er noe alle gjør flere ganger utenom kontrollene og, Føler jeg har gjort noe galt når jeg ikke har vært hos henne enda :p
Ingen grunn til å føle seg rar, er jo noen som ikke er til jordmor i løpet av svangerskapet også...... :-) Og jeg har aldri vært hos jordmor utenom kontroll......

jeg har ikke vært på noen kontroller enda :p men meninga jeg skulle bare til jordmor denne gangen pga legen min er for langt unna.. men de andre gangene har jeg gått annenhver gang jordmor/lege. er noe man velger selv :)
Jeg har flytta og synes ikke helsestasjonen her ser så koselig ut.. har vært der med jenta på mi på 2kontroller.. men skal også snart bestille jmtime er påtide å høre hjertelyden synes jeg :) er 23uker i dag :)

Har ikke vært hos jordmor, ikke følt behov for det foreløpig. Var hos legen i uke 12 og skal til legen igjen i uke 24. Tenker jeg ser an etter kontrollen i uke 24 om jeg bestiller time til jordmor eller ei.

Jeg liker meg best hos jordmor. Føler hun har bedre tid og mere kunnskap om alt jeg lurer på. Har vært der to ganger, og en gang hos legen. Skal til legen igjen i morgen.

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

Jeg har valgt å kun gå til legen i dette svangerskapet, gjorde det sånn forrige gang også. Fast legen min jobber på helsestasjonen og er super:) fødselforberedelser og sånt har ikke vært noe behov for pga jeg har aldri rukket og komme så langt. Begge jentene er født på ca 1 time. Jordmor timene der vi bodde før var gruppe timer. På min gruppe var det bare jeg som snakket norsk , så jeg fikk veldig lite ut av de. Tror ikke det er slik her i nittedal, men fortsetter med kun fast lege og fødselssamtale på Ahus

Jeg har valgt å kun gå til legen i dette svangerskapet, gjorde det sånn forrige gang også. Fast legen min jobber på helsestasjonen og er super:) fødselforberedelser og sånt har ikke vært noe behov for pga jeg har aldri rukket og komme så langt. Begge jentene er født på ca 1 time. Jordmor timene der vi bodde før var gruppe timer. På min gruppe var det bare jeg som snakket norsk , så jeg fikk veldig lite ut av de. Tror ikke det er slik her i nittedal, men fortsetter med kun fast lege og fødselssamtale på Ahus

gruppetimer i svangerskapet? Litt spesielt synes jeg.. Med min første for 8år sida hadde gruppetimer på babykontrollene.. men det ble det slutt på etterhvert. så med 2åringen har det vært inviduellekontroller..
Er mye i svangerskapet, særlig for førstegangsfødene man kanskje ikke vil spørre om i plenium..

Jeg tenkte kun å gå til fastlegen og sykehuset på kontroll :)

Så bra jeg ikke er helt alene om å ikke vært til jordmor, føles litt lettere når jeg vet det ikke er noe man må :)

Tror det sikkert var individuelle timer også. Men den jeg var på var informasjonsgruppe time med tre til. Da ble timene lengre også:)

Sent from my iPhone using BV Forum

Jeg har heller ikke vaert hos jordmor, og tror ikke jeg skal heller. Er veldig fornoyd med legen min:)

Back
Topp