Jordmor

anekoj

Ny på forumet
Sommerfuglene <3
Hei jenter.
Jeg bare lurer på en liten ting. Jeg var hos fastlege i uke 10 og hadde første kontroll da. Men hvis jeg vil til jordmor, må jeg ringe selv da? Eller hvordan funker det? Legen sa ingenting utenom at jeg skulle til alle kontroller hos lege, men at jeg gjerne kunne gå til jordmor i tillegg. Så nå sitter jeg litt på gjerdet og gjør ingenting så lenge ;)

Jeg måtte kontakte jordmor selv. Tror det er ganske vanlig :)

Sent from my iPhone using BV Forum

Jeg fikk beskjed om å kontakte jordmortjenesten i kommunen selv. Tror det er lurt å ta kontakt fort, for her måtte jeg vente lenge på inkalling.

man kan ta kontakt selv. å man kan velge selv om man vil ta alle timene til lege eller jordmor!

Jeg er også i samme situasjon. Aner ikke hva jeg skal gjøre. På en måte føler jeg at jeg ikke trenger mer enn legen min, men kanskje jordmor har ting å si som legen ikke sier? Ikke godt å vite hva man går glipp av. Men jeg gidder ikke overdrive heller, blir nok styr med kontroller som det er synes jeg. Jeg venter litt og ser jeg, skal uansett på et gruppemøte på helsestasjonen 12. desember, så kan jo eventuelt spørre jordmora da.

Var jeg deg ville jeg bare ringt og sagt til dem det du skrev her og bare si at du er førstegangs og ikke veit hva du skal gjøre. :)

Du må selv ta kontakt med jordmor ja! Bare å ringe til den helsestasjonen du hører til. Jeg synes bsolutt jordmortimene ga meg masse, og anbefaler deg i alle fall å prøve :)

Takk for tilbakemelding alle skjønne jenter, dere er gode og ha :) da får jeg ringe helsestasjon å høre også ordner det seg sikkert veldig greit. Jeg vet at man kan velge hvem man vil gå til, men jeg har en kronisk sykdom så går til kontroller både her og der og fastlege ville ha litt oversikt, derfor "måtte" jeg gå der hver gang. Men kan jo hå til begge så prøver det først :) håper dere har en nydelig kveld jenter. Her nytes pepperkaker, julebrus og en hel del til ;)

Back
Topp