jordmor

Nordogsør

Forelsket i forumet
Sommerfuglene <3
Skal man selv ordne det ;)?

Nei, tror legen ordner det på første kontroll :)

Etter hva jeg har skjønt så må man selv ordne det ja. Å man kan velge selv om man vil gå til bare lege, bare jordmor eller begge. var iallefall det veninna mi fikk beskjed om

*Sniker*
Jeg ringte jordmor med en gang jeg fikk positiv test, fikk time hos ho lenge før legen mente det var nødvendig med legekontroll, det var gått å få snakke med noen før det var gått 12 uker, som legen ga meg time til.. ;)
Jeg anvefaler virkelig å gå til både jordmor og lege annenhver gang!!

*sniker seg ut igjen*
★☆★Duppedingsen★☆★

jeg skal ikke gå til lege jeg. skal gå til gyn å jordmor hvis jeg er gravid tenkte jeg

Ved forrige svangerskap tok jeg selv kontakt med helsestasjonen for jordmorkonrtoll. Jeg fikk rask og svært god oppfølging av fastlege måndtlig fra uke 4, for hun syntes det var så stas å følge opp gravide :-) denne gangen tror jeg jeg drøyer til uke 8-10 før jeg bestiller time hos fastlege. Jordmor tror jeg jeg går til som sist, i siste trimester. Det skal sies at jeg har en svært god relasjon til min fastlege og føler meg godt ivaretatt der.

Du bestillevel hos jordmor selv. Jeg synest det var bortkastet tid når jeg gikk gravid med Lillegull, har ikke tenkt å gå til jordmor denne gang. Men, det er kanskje ikke helt sant. Fordi jeg gjennom arbeidsplassen skal til jordmor 2-3 ganger i løpet av svangerskapet. Da blir jo fokus mest rettet mot arbeidssituasjonen min og hva som er det beste for meg gjennom tiden som gravid i arbeid. Til kontroller kommer jeg til å bruke legen min. Det er hvertfall slik jeg tenker g føler per i dag.
Jeg tenker at dette er veldig individuelt og at dersom du ikke føler du får svar på spørsmål eller at du ikke føler deg ivaretatt av legen din så bør du gå til jordmor.

Jeg ordnet sist selv. Ringte når jeg var ca 12 uker på veg. Fikk ikke time før etter ordinær ul, var ikke nødvendig før da. Denne gangen vil jeg ta kontakt raskt, fordi jeg skal ha ekstra oppfølging fra sykehuset på grunn av en traumatisk fødselsopplevelse. Usikkert om jeg skal/ kan føde...

Jeg skal til lege første kontroll, deretter jordmor resten. Føler jordmor er mer interessert i det at jeg er gravid, og har mer peiling på dette enn lege.

Sist svangerskap ga legen beskjed til jordmor som igjen kontaktet meg for time :)
Heldigvis skal jeg ikke ha samme lege eller jordmor denne gangen. Tror jeg tar annenhver gang, har en veldig grei lege :)

Jeg måtte ordne det selv:) men det gikk fint ble anbefalt en fantastisk jordmor av vennina mi:p fikk være med henne på en kontroll og da var det "kjærlighet" ved første blikk :) hun syns det var så koselig at jeg ble med at jeg fikk en UL etter venninna mi:D

*Termin 01.06.2014*
*Taster på padden*

jeg skal til jordmor , ringer rett etter ultra i uke 7, lege går jeg bare til når de nødvendige prøvene skal taes.
utrolig godt å prate med jordmor, har mye følelser som blusser opp fra forrige svangerskap og følsene etter om sorgen, hun lovet å passe godt på meg neste gang.. :) trygt og godt å ha ei jordmor

Back
Topp