Jordmor :)

sbr

Forumet er livet
Februar 2014 - Skjult forum
VIP
♡Junigull 2016♡
Julimammaer 2016
Jeg har vært overbevist om at jeg måtte vente til uke 24 for å komme til jordmor, men neida :) Skal i 26.sept. :) Da er jeg 19uker :D

Har hittil hatt to svangerskapskontroller hos legen, da legen ønsket jeg skulle komme tilbake 3uker etter første kontroll.. Neste uke er det ordinær UL :)

Føler meg heldig som har fått slik god oppfølging, lest om flere som har måtte vente helt til uke 24!

Jeg har vært overbevist om at jeg måtte vente til uke 24 for å komme til jordmor, men neida :) Skal i 26.sept. :) Da er jeg 19uker :D

Har hittil hatt to svangerskapskontroller hos legen, da legen ønsket jeg skulle komme tilbake 3uker etter første kontroll.. Neste uke er det ordinær UL :)

Føler meg heldig som har fått slik god oppfølging, lest om flere som har måtte vente helt til uke 24!
Jeg ventet til uke 24 sist, helt naturlig det når jeg har et normalt friskt svangerskap - så ingen grunn til å løpe ned døra til jm eller lege i første halvdel av svangerskapet ;) vet liksom ikke hva jeg "har der å gjøre" :p

Nå har jeg risikosvangerskap og får ekstra oppfølging. Føler egentlig ikke det er noe vits i å gå til kontroller før senere i svangerskapet uansett - fint lite man får oppdaget eller gjort noe med. Eneste var greit å ha en samtale på sykehus om "plan for oppfølging senere".

Jeg var hos lege første gang i uke 8 og har vært to ganger siden og nå er jeg i uke 18 ;-) Syns det er godt å ha "noen å snakke med" som kan alt :-)

Jeg sliter med mye magesmerter, så er ekstra beskymret selv! Gjerne helt uten grunn, men fått beskjed av legen om å prøve å ta det litt rolig :) Etter å ha prøvd i over 4år, vært igjennom 5forsøk med prøverørs behandling før vi ble gravid er jeg glad for kontrollene og det å ha noen å snakke med :) Sliter framdeles med å tro at det endelig er vår tur, å at det skal gå bra...

Det kommer vel litt an på legen også, min anbefalte meg å bruke jordmor, da han mente hun kunne mer om graviditet og fødsel enn han.

Det er også stor forskjell på praksis i de forskjellige kommunene.

Selv hadde jeg svangerskapskontroll hos legen i uke 12 og første time med jordmor i uke 17.

Jordmoren ønsket meg inn en gang i mnd de første mnd, og annenhver uke i siste del av svangerskapet.

Noen jordmødre vil gjerne ha inn gravide, spesielt førstegangs, tidlig for å snakke om kosthold, røyking, alkohol osv... Skjønner jo det :)

Back
Topp