Jordmor

Kattie1

Blir kjent med forumet
Nå har jeg vært på kontroll hos jordmor igjen, og det kan jo være den siste da termin er på lørdag. Men jeg tviler egentlig litt.. Og jeg er litt lei meg for at jeg ikke har hatt denne jordmoren gjennom hele svangerskapet. Hun påpekte at forrige jordmor (som har gått ut i ferie) ikke har veid meg og ikke målt blodprosent. Når jeg spurte forrige jordmor om festing, så sa hun at det var gammeldags. Hun i dag sa at det syntes ikke hun, og fortalte meg om babyen var festet. Det var flere ting hun sa, som jeg satte pris på å få høre. Hun forrige har også informert, forklart og vært veldig trivelig, men synes det er litt rart at hun ikke har fulgt opp alt. Blodprosenten har tydeligvis noe å si i forhold til blødninger osv i forbindelse med fødsel. Ikke at det ble tatt noe i dag heller.. :-S Forrige jordmor sa også at det var greit å spise det meste, også spekemat (jeg har likevel holdt meg til det jeg har lest andre steder).

Det andre er at hodet faktisk ikke var helt festet. Hodet sto i god posisjon, og nede i bekkenet, men jordmor greide å røre litterann på det. What?!? Termindato et jo på lørdag! Hvis jeg fikk noen kynnere nå, så trodde jordmor at det ville feste seg. Men jeg har ikke kjent kynnere på lange tider. Kanskje babyen vil bli der inne i evig tid..

Termin 6. juli

Hei! Det er ikke uvanlig at hodet ikke fester seg før fødsel er i gang så du trenger ikke være redd for at du må gå gravid for alltid. (Selv om det garantert føles sånn nå!)

Lykke til !:)

Ikke tenkt på at hodet er KNF- knapt nok festet;) så lenge det peker rette veien og ligger langt nede er på på rett vei. For noen fester det seg ikke før i fødsel men for andre i mnd o forveien;)

Venter ei tulle 4. Juli 2013

Ingen av mine to jenter festet seg, så jeg forventer ikke at nr tre heller skal gjøre det :dance011 Ut kom de :dance018 Nr to var ikke nede i bekkenet før de siste minuttene av fødselen. Kom som en rakett på 3 pressrier :cool05

Back
Topp