Jordmor :-)

mamma10&13

Forumet er livet
Oktobermirakler 2013
VIP
Hadde første time hos jordmor i dag, hun er så flink og trivelig denne jordmoren, samme som jeg hadde når jeg gikk med gutten min :-)
var inne 50- 60 min. snakket en del om forrige svangerskap som var veldig tungt og vondt og forrige fødsel som var en rask fødsel, litt praktisk info :-)
så sa hun at hun kunne høre etter hjertelyden siden jeg har mye behov for å høre den pga engstelse, men hun prøver ofte ikke å lytte før uke 16.
men jeg lovte og ikke blir for bekymret om hun ikke fant den. Livmoren min er kommet nesten opp til navlen nå sa hun så lille babyen har god plass og røre seg på :-) og hun måtte lete lenge før hun fant noe, men plutselig fant hun den på et sted hun hadde lett tidligere hehe og måtte flytte på den flere ganger mens vi lyttet så det var en aktiv baby :-) er så godt og beroligende å høre den lyden :-)

Jeg fikk ny time i uke 24, men hun sa at jeg måtte bare ringe om det var noe spesielt :-)

Å så deilig, tror det er viktig å bli fulgt opp av en snill og god jordmor som en kommer overens med :)
Supert at du fikk en fin opplevelse av første jordmor kontroll!

Første jordmor time, ja da er du virkelig i gang ;)
Supert at du fikk høre det fantastiske lyden av et dunkende baby hjerte ;)
Det er SÅ godt!! Kjempe beroligende.

Har allerede vært på kontroll hos legen, og har første jordmor time 6. Mai.
Jeg skal gå til en annen jordmor en sist, så er veldig spent :)

Så bra! Jeg gikk til samme jm de to første graviditetene, hun var bare SUPER! Gøy å gå til noen du stoler på og kommer overens med :) Nå har vi flyttet og skal til ny jm, men ikke før etter oul. Har vært hos legen (som var super) og skal dit igjen neste uke! Gøy med hjertelyd, gleder meg til å høre den igjen!!

Så bra å ha en sånn god jordmor man kommer godt overens med :) Det tror jeg er veldig viktig :) Hadde en fantastisk jordmor sist og håper jeg får det denne gangen også, forhåpentligvis den samme som sist :)

Jeg husker ikke helt fra sist, men hvor lenge i forveien burde man bestille time til jordmor? :) Noen som vet det?

jeg vet ikke, men her kom det ut en gang jeg var på helsestasjonen med gutten at jeg var gravid og da sa hun kontordama at jeg burde bestille time ganske raskt for det var litt ventetid der.

Å så deilig, tror det er viktig å bli fulgt opp av en snill og god jordmor som en kommer overens med :)
Supert at du fikk en fin opplevelse av første jordmor kontroll!

Første jordmor time, ja da er du virkelig i gang ;)
Supert at du fikk høre det fantastiske lyden av et dunkende baby hjerte ;)
Det er SÅ godt!! Kjempe beroligende.

Har allerede vært på kontroll hos legen, og har første jordmor time 6. Mai.
Jeg skal gå til en annen jordmor en sist, så er veldig spent :)
krysser fingrene for at du får en super jordmor :-)

jeg vet ikke, men her kom det ut en gang jeg var på helsestasjonen med gutten at jeg var gravid og da sa hun kontordama at jeg burde bestille time ganske raskt for det var litt ventetid der.
okei, tenker jeg ringer ned etter jeg har vært på tidlig ul til tirsdag da :) Takk for svar :)

bare hyggelig :-) hører mange snakker om at du ikke får før uke den og den da, men her fikk jeg akkurat når jeg ville så kan være heldig også :-)

bare hyggelig :) hører mange snakker om at du ikke får før uke den og den da, men her fikk jeg akkurat når jeg ville så kan være heldig også :)
Ja, det er nok veldig forskjellig tenker jeg. Håper jeg får til jeg er rundt 15-16 uker :)

Var hos jordmor i dag, 13+5. Hadde håpet og høre hjertelyden, men den var vanskelig gitt. Jordmor sa at det er mulig morkaken ligger foran, slik at det er vanskelig å finne den.
Skal til legen igjen 30. april, så får vel pent vente til da og håpe at han finner den, men det er så leeenge til! :p

Var hos jordmor i dag, 13+5. Hadde håpet og høre hjertelyden, men den var vanskelig gitt. Jordmor sa at det er mulig morkaken ligger foran, slik at det er vanskelig å finne den.
Skal til legen igjen 30. april, så får vel pent vente til da og håpe at han finner den, men det er så leeenge til! :p
så kjedelig da, men det kan være mange grunner til de ikke finner den så tidlig. vet ikke om hun sjekket hvor høyt livmoren din var kommet? min var kommet ganske høyt og babyen flyttet seg mye så det kan jo være en grunn, de kan også ligge med ryggen til som gjør det vanskeligere og plukke opp lyden, aparatet kan være for dårlig/svakt osv. alt dette var ting min jordmor sa kunne være grunner om hun ikke fant den enda, barnet og hjertet er jo så lite enda :-) blir spennende 30. april da :-)

Back
Topp