Jordmor

Lillemy91~

Forelsket i forumet
Når skal dere til jordmor? når er det vanlig å ha første time? og hva gjør man på den aller første?:)
eller når hadde dere første time?
legen ga meg noen ark osv med nr til jordmor, og jeg måtte ordne time selv. var til kontroll hos han når jeg var 8+1, nå er jeg 10+2.

Vet ikke jeg, tror det var rundt 12 uker jeg var hos jordmor forrige gang! Denne gangen dropper jeg det, hadde kommunal jordmor med første, likte henne ikke og hun fortalteikke noe jeg ikke visste selv. Måle urin og klemme på magen kan legen også gjøre.

Rundt uke 12 er vanlig. Ta med urinprøve og det helsearket om du har fått. IKKE spis salt mat dagen før. Da fyker vekta opp og urinen kan bli shady. Hehe....

var hos jordmor idag jeg! 11+1.. Det som er vanlig er å ha legetime i uke 8-12, så UL i uke 17-19 så jordmor i uke 24 ca :) evt. bare gå til lege men jeg synes det er greit å bruke jordmora istedet, for min lege er bestandig ihvertfall 1 time forsinket + at jordmora har bedre tid å mye hyggeligere ;)

Var innom jm å spurte og hun ville jeg skulle komme inn en tur i uke 14 ca :)

MamsTW skrev:
Rundt uke 12 er vanlig. Ta med urinprøve og det helsearket om du har fått. IKKE spis salt mat dagen før. Da fyker vekta opp og urinen kan bli shady. Hehe....

Da jeg var hos legen fikk jeg urinprøveglass med navneetikett på, som jeg tok rett etter timen. blir det samme hos jm? eller må jeg ta en hjemme og gi til henne når jeg kommer? hmmm:p hater å springe rundt med urinprøver, hehe:p trenger vel ikke si at jeg er førstegangs ;)

Back
Topp