JordMor..

Heidi:)

Glad i forumet
Usj..da sitter jeg her og prøver å presse i meg 2 knekkebrød, men er både kvalm og har vondt i magen :/ Jordmortimen jeg har ventet på hele sommeren er endelig her.. jeg har jo som dere vet vært veldig bekymret og har villet ta ultralyd, men har prøvd å la være..og klart det hittil :) Fordi jeg har tenkt at det må hjelpe å høre hjertelyden hos jordmor..men nå ble jeg fryktelig NERVØS..hva om hun ikke hører noe hjertelyd!!!! Orker ikke tenke tanken en gang...hjelpes..er så nervevrak nå! Samboeren min ligger og sover, så måtte bare lufte det her :p æææh!

..og hjertet slo som bare det :) hadde gått litt opp i vekt, litt ned i jern..og blodtrykk,så ikke rart jeg er så sliten om dagen!!..
Var herlig å høre hjertelyden.. vi hørte den med en gang på høyreside,og hørte fosteret svømme bort fra apparatet, hih..moro! Nei, nå skal jeg klare å slå meg til ro frem til den ordinære ultralyden :D

så deilig da! :) da kan du bare kose deg masse fremover... snart begynner du å kjenne spark og bevegelser også, da er det mye lettere å roe seg ned... :) jeg kjenner daglig, når jeg har lagt meg på kveldene... :) skal til jordmor på fredag å høre hjertelyden for første gang, gleder meg masse!!! :)

Herlig og høre hjertelyden <3 :) Bra du fikk høre den da, så du fikk roet nervene litt;)
Jeg har heller ikke vert på noe UL, og skal heller ikke annet enn ordinær, og de som jeg eventuelt blir gitt utenom.

mamma i 2010 & 2013 skrev:
så deilig da! :) da kan du bare kose deg masse fremover... snart begynner du å kjenne spark og bevegelser også, da er det mye lettere å roe seg ned... :) jeg kjenner daglig, når jeg har lagt meg på kveldene... :) skal til jordmor på fredag å høre hjertelyden for første gang, gleder meg masse!!! :)

Ååå, kjenner du bevegelse?? Hvor langt er du på vei? såååå herlig det må være :D Jeg vet jo ikke hva jeg skal kjenne etter en gang jeg... :p

Jaaa, skal prøve å roe meg ned nå..er jo om få uker halvveis!!!!! så må jo nyte det fremover synes jeg!! Noen andre som har opplevd skikkelig stikking bak navelen,rundt bekkenet og skrittet? Idag og igår har det vært helt ekstremt, er sånn at jeg nesten ikke klarer stå oppreist..er jo nesten vondt!... :/

Heidi:) skrev:
Jaaa, skal prøve å roe meg ned nå..er jo om få uker halvveis!!!!! så må jo nyte det fremover synes jeg!! Noen andre som har opplevd skikkelig stikking bak navelen,rundt bekkenet og skrittet? Idag og igår har det vært helt ekstremt, er sånn at jeg nesten ikke klarer stå oppreist..er jo nesten vondt!... :/

Så bra at du hørte hjertelyden!! Endelig kan du slappe av og kose deg :-)
Jeg har også kjent stikking de to siste dagene! Mest på høyre side.

Og hvis jeg reiser meg, hoster eller nyser så må jeg bøye meg ned mot knærne for at det ikke skal stikke/strekke skikkelig på begge sider!
På lørdag reiste jeg meg så fort opp at jeg var sikkker på at livmord og alt løsnet...
Så nå forstår jeg endelig hvorfor gravide alltid reiser seg så sakte opp...

Hørte forresten hjertelyden i går jeg...
Var på svangerskapskontroll hos fastlegen min...
Koselig å høre det lille hjertet slå :-)

Ååå, så koselig! Vet AKKURAT hvordan følelse du fikk der du lå da.. hih..var innmari herlig å høre!! :) Tror jeg skal klare meg fint frem til ordinær ultralyd nå... :) er 3 uker igjen! Jaa..igår da jeg hadde lagt meg, måtte jeg selvsagt på do..så jeg vred meg rundt og reiste meg fort opp..og FYYY så vondt det var! Trodde det var noe alvorlig galt...at livmoren som du sier skulle dette ut eller noe..var kjempevondt! Også da jeg satt i stolen hos jordmoren og skulle til å gå..reiste meg fort opp,og måtte bare sette meg ned igjen..fikk kjempe stikk/krampe... usj.. men den stikkingen jeg har kjent i går og idag har vært veldig ubehagelig..håper det gir seg! Stikker noe intens i underlivet, og bak navelen.. ævv :p

Back
Topp