Jordmor

sanasol87

Flørter med forumet
Hei! :)
Når tenker dere/er det vanlig å kontakte jordmor? Jeg er 9 uker på vei nå, og det er min første gang som gravid :-D

jeg har kontaktet jordmor.. hadde det forje gang også og syns det var en trygghet.. + at man får høre hjertelyden oftere <3 jeg har da en lege som ikke hadde store kunnskaper om det jeg skulle igjennom.. =) Det er bare og ringe så har du en time, om så litt inn i framtiden=)

Jeg går ikke til lege, men kun til JM, og jeg har time på Mandag. Da er jeg 10 uker.
Skjer ikke så veldig mye på 1 kontroll når man går såpass tidlig, men jeg syns det er så koselig å "være i gang" på en måte =)

Oki, tusen takk for svar!:)
Ja, det blir liksom så mye mer virkelig når man skal kontakte jordmor:) Får se om jeg tar en tlf over helgen, kan jo hende at det er litt ventetid å..

Gratulerer så mye med spire i magen, damer! Vi er heldige!!:)

Her hvor jeg bor er all oppfølging hos jordmor. 
Rutinemessig gu gjøres også av jordmor, og siden jeg hadde innkalling til det rett etter vi sluttet på pille spurte jeg om når vi skulle ta kontakt om det skjedde noe, og hun sa at det var bare å ta kontakt med en gang man viste det og vi kunne gjerne komme inn mellom uke 5 og 8 :) Har time om en uke (fordi det ikke passet i dag, og det var neste ledig) og er da ca 6 1/2 uke på vei :) Så er bare å ringe! Tror det er lenger ventetid i Norge, så greit å ha tatt telefonen :) Lykke til! Ü

Back
Topp