Endo*Check
Flørter med forumet
Hei jeg har vært på ultralyd i dag og fått bekreftet at alt står bra til er nå 11 uker på vei, men jeg har fortsatt ikke vært til noe sånn første kontroll. Hva er forskjell på legen og jordmor?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Ja, samme her. Legen fullførte kontrollen på 5 minutter. Hos jordmor har jeg vært mellom 45 min til 1 time. Har hatt mange fine samtaler med jordmor i de tidligere svangerskapeneSverger til jordmor siden hun er best på kvinnehelse, graviditet og amming. Drar kun til legen for sykemeldinger og blodprøver. Har opplevd leger som ikke aner hva en svangerskapskontroll innebærer...
Jeg ser at mange er misfornøyd med svangerskapskontroll hos lege, så jeg vil bare legge til at jeg har første kontroll hos lege i dag og hun hadde satt av 40 minutter. Det var en kjempefin kontroll hvor vi snakket om tidligere svangerskap og fødsler. Så det går an å ha fine kontroller hos lege også.
What??? Legen min har alltid gjort det. Klart det er hans jobb på svangerskapskontroll!Legen jeg gikk til kunne ikke gjøre noe annet enn å ta blodtrykk, og ble sur når jeg spurte om hjertelyd og SF-mål. «Det er jo ikke min jobb»...