Jordmor vs fastlege

Min fastlege har ultralyd, så jeg kommer nok til å gå hos han endel, for å sniktitte på lille:dummy: Fikk se det allerede i uke 5+6, men da så vi bare en forstørret livmor, men det var nok til å kunne bekrefte graviditeten:shy: Har ikke kontaktet jordmor ennå, når «må» man det egentlig?

Min fastlege har ultralyd, så jeg kommer nok til å gå hos han endel, for å sniktitte på lille:dummy: Fikk se det allerede i uke 5+6, men da så vi bare en forstørret livmor, men det var nok til å kunne bekrefte graviditeten:shy: Har ikke kontaktet jordmor ennå, når «må» man det egentlig?

Så godt at legen har ultralyd! :joyful:
Sånn jeg har skjønt det så må du ikke gå til jordmor. Du kan kun gå til legen vist du vil det, eller kombinere vist du vil det. :happy:

Med mini hadde jeg de fleste kontroller hos jordmor, men var nesten oftere innom fastlegen pga bekken som streiket fra uke 5.
Sist jeg var gravid hadde jeg kun bestilt time hos jordmor, og vært innom fastlegen før jeg mistet i uke 13

Sist graviditet gikk keg annen hver gang hos lege og jordmor, syns det var helt greit, så tenker å gjøre det samme denne gang også :happy:

Jeg synes det er veldig koselig å gå til jordmor, men må nok jevnlig innom legen om blodtrykket mitt skal oppføre seg slik det gjorde sist jeg var gravid..

Back
Topp