Jordmor var usikker på leiet til baby

Oneinamillion

Oktoberskatt på vei <3
Oktobermirakler 2013
Men hun ville ikke henvise meg videre Pga at eg skal på ultralyd en uke før termin uansett, skal på ul den 16 oktober. Men burde hun ikke ha henvist meg videre likevel ? Ting kan jo skje før den 16. Har termin 24 oktober og ønsker egentlig planlagt ks om baby ligger i sete . Og det er vel litt sent å planlegge keisersnitt om de ser han ligger i seteleie på ultralyden 16 oktober , når terminen er 24? :/ litt rotete formulert kanskje. Men kan eg gå til fastlege og få videre henvisning derfra ?

Antakelig går det fint, skjer det noe før 16., sier du bare fra ang leie når du kommer på sykehuset, så vil nok de kjenne/ta ul og finne ut beste framgangsmåte derifra. Hvis du ikke har født til 16. er det nok ikke noe problem å få tid til planlagt ks etter det og før termin om du trenger det, vil jeg tro.

Ikke alle plasser det er så lett å få ks "bare" pga ønske, om det ikke er trangt bekken eller noe annet som tilsier det da. På vårt sykehus er det hvertfall sånn, men det virker som praksisen på dette er veldig forskjellig fra plass til plass. Er du usikker/gruer deg/redd ville jeg snakket med lege/jm/føden før den tid..

Det skader ikkje å ringe og høyre :) er jo litt ekkelt å ikkje vite leie til babyen dersom fødsel skulle starte før den 16...

Jeg ville ringt fødepol jeg og fortalt at din jordmor er usikker... Dersom vannet ditt går og mini ligger i seteleie skal du jo legge deg ned med en gang og ringe føden som sender en ambulanse... Greit å vite sånn på forhånd?!? Men KS kan de ta kjapt etter den 16, men godt å vite hva du kan forberede deg på :D

Jeg ville ringt jeg også og sagt din bekymring, så du får sjekket. Det er ikke bare bare å sjekke bekkenet om det viser seg at fødselen starter før du vet det heller, og man vil jo gjerne være forberedt om det viser seg å være sete. :)

Jeg ville helt klart ha ringt. Jeg hadde leiekontroll med UL i uke 37+ et eller annet da JM oppdaget det hun trodde var seteleie.

Back
Topp