Jordmor Trondheimsområdet...

misscupcake

Andre møte med forumet
Jeg ringte helsestasjonen jeg hører til med engang jeg fant ut at jeg var gravid (rundt uke 5) Satte meg opp til time der, men fikk til svar at jeg bare fikk en time hos jordmor rundt uke 24..
Er det fordi jeg er andregangs? Noen med erfaring..?
Jeg skal ha ekstra oppfølging hos legen min pga en operasjon i feb i fjor, men kunne jo tenkt meg litt flere timer hos jordmor og da, for er jo de som er koselige =)

Det er vell normalt med første sv.kontroll i uke 10-12, her hos lege. Så andre er ordinær ul og tredje blir jo da uke 23-24 ca hos jm.Tror hvertfall det er slik her:)

Men er det ikke litt lite med bare en kontroll hos jordmor? Med førstemann hadde jeg hvertfall 5..​

Man skal jo kunne velge selv om man vil ha kontrollene hos lege eller jordmor? Det fikk jeg velge sist. Fikk et skjema der de forskjellige kontrollene stod, og da kunne jeg velge. Men det er ikke alle steder der man trenger så mange kontroller. Ofte er det jo hvis det er noe ekstra.

Jeg trodde også det var sånn som Lyckeliten 10 skriver, at man kunne velge fordeling lege/jordmor helt selv.

Tydeligvis ikke her:/ derfor jeg kunne tenkt meg å høre litt erfaringer om det er noen fra trondheim her:)

Du velger selv fordelingen mellom jordmor og lege her i Trondheim. Jeg har også fått time hos jordmor uke 24, den første kontrollen skal jeg ha hos fastlege neste uke.

Fikk beskjed om at den første timen hos jordmor var en gruppetime hvor flere med termin rundt samme tid var samlet. Der ville jordmor avtale med hver enkelte tidspunkt for neste kontroll i uke 24. Jeg takket nei til gruppetime da dette er mitt andre svangerskap og jeg ikke føler behov for et slik informasjonsmøte.

Gikk ikke til jordmor med førstemann...var litt sent ute med å ta kontakt så da var det fullt opp der jeg hørte til. Vær ikke aktuelt å dra byen rundt, gikk heller til fastlegen. Men denne gangen blir det jordmor og fastlege annenhver gang.

Sent from my GT-I9300 using BV Forum

Jeg bor i trondheim. Sist gang valgte jeg jordmor/lege etter hva som passet best. Du bare bestemmer selv hvem du velger å ringe til for å bestille kontroll :) Var endel sykmeldt så var mer til fastlegen pga det. Ettersom jordmor ikke kan gi sykemelding. Har første kontroll til fastlege i uke 12

Jeg fikk og første time i uke 24. Dette er mitt tredje sv.skap, og med de to andre gikk jeg ofte til jordmor etter uke 24, men hadde en og annen kontroll hos fastlegen da jeg likevel måtte ha sykemeldinger. Hadde nok flest kontroller hos jordmor. Legen min anbefalte meg det (da han synes jordmor kan gi et bedre tilbud enn hva han kan), og jeg likte bedre å gå til jordmor :)

Back
Topp