Jordmor, Tr.heim

Værinne74

Glad i forumet
Akk... fikk ikke jormortime da jeg skulle ringe å bestille i forrige uke.. Jeg fikk beskjed om at det var fullt for oss i januar... på alle de fire distriktene her i byen, så jeg ble satt på venteliste.. Hvis jeg ikke fikk noen tilbakemelding om 1-2 mnd., så måtte jeg ringe på igjen for å høre.. Ho jeg snakka med sa også at jeg måtte passe på å få ny legetime hver gang, slik at jeg fikk den oppfølgingen jeg trengte (ettersom det var fullt til jordmødrene).

Føler meg litt sånn reservegravid nå, ja...[:-] Det var visst en oppgang med med jordmødre i byen også???

hehe..reservegravid du...[:D]..
men da går du til legen berre da..du treng ikkje gå til jordmor, de gjer de same undersøkingane..bestill alle timane du skal ha nå neste gang du skal på kontroll!!
og skulle du ha behov for sjmld så treng du ikje bestille nye time med legen,sidan jordmor ikkje har lov å skrive ut det!!

Stakkar! Er ikke greit når allt er "fullbooka". Hører jeg er heldig som har fått plass i midtbyen. Men skal ikke dit før 16aug. Ellers er jeg mye til lege jeg da og får fin oppfølging der. Skal krysse fingre og tær for at du får en plass 

Legen min er kjempegrei, så jeg får nok den oppfølinga jeg skal ha uansett..., men jeg har også lyst til å gå til jordmor..[:D][;)] Skal få bestilt alle timene jeg trenger neste gang jeg skal til legen.
Jeg tilhører midtbyen jeg også... Det blir å smøres seg med litt tålmodighet[;)] 

Får håpe de kan "skvise" deg inn hos jordmor. Har kun vært hos lege men savner også å kunne prate mer med ei jordmor som har mer erfaring innen svangerskap og fødsel. Og som har tid til å lytte.
Det er fellesmøte for de som har termin i januar den 16aug. så fikk jeg info om at man da fikk videre beskjed om timer hos jordmor. Er spent på hvordan ting er satt opp videre, om man får bli med på at svangerskapskurs, eller no sånt. Ville vært greit å fått mer info når det er første gang man er gravid. Har fått tak i masse bøker om svangerskap og fødsel, men man lærer mer om man får høre ting fra jordmor og pratet med andre i samme situasjon.

Tror jeg prata meg litt bort her nå, men håper virkelig du får en plass i midtbyen. [:D]

Hæ?!?!?! Fikk ikke jordmor time???? De må vel ha tid til å skvise deg inn en aller anna dag vel??? Har aldri hørt at noen ikke får jordmor...[&:]

Enig med Aina - hører ikke hjemme noen plass, aaaarghhhh...jeg blir bare så sint noen ganger!!!!![:@][:@][:@]

Krysser fingerene for at jeg får time hoe en jordmor - de skulle ringe tilbake i neste uke......[:'(]

Jeg hadde tydeligvis flaks, da (eller så tok jeg kontakt tidlig), for jeg har alt vært hos jordmor på sånn gruppe-ting og har individuell time 4. sept [:D]

Strindheim helsestasjon jeg sogner til da... Men jeg har hørt at det er jordmor-mangel i Trondheim... Og kommunen er ikke pliktig til å ha nok jordmødre, visst, de er bare pliktige til å ha jordmor (så de kunne sannsyligvis kommet seg unna med en jordmor i hele Trondheim og fortsatt holdt seg innenfor "loven").

Men jeg fikk tips om en privat jordmor når jeg gjerne ville innom til ekstra time i sommerferien - http://www.nidarosjordmor.no/ - kom meg aldri dit, men hun har kanskje bedre tid?

Back
Topp