Jordmor samtale

vidi

Blir kjent med forumet
Jeg har vært med jordmor 2 ganger. Men den siste 2 mnd har hun vært sykemeldt og jeg har gått til lege på kontroll. Og det er jo greit, men så undersøkte jeg om det var mulig å få en time med en annen jordmor før fødsel, få vite litt om fødsel"ting". Har mannlig eldre lege, så føler ikke at han kan svare på alt. Men de 2 andre jordmødrene som er i nærområdet er opptatt og har ikke tid til en liten samtale før etter termin. Ringte føden for å høre om det var mulig å få komme å få en samtale der, men det var ikke noe som dem utførte. Må eventulet få henvisning og styr fra lege, så rekker vel ikke noe før jeg har født. Og nr 1 kom 2 uker før termin så kan vær jeg ikke har så god tid, hvis jeg skulle få før terminen denne gangen også. Blir litt frustrert over dette.

Alle har da rett til å velge selv om de skal gå til jordmor eller lege, eller begge deler, så hvis di er sykmeldt, skal komunen stille med en ny !! skjønner at du er frustrert , du har da krav på oppfølging.

Ja vil bare ha en liten samtale før fødsel, er jo som regle ting man lurer på og slikt. Er jo andregangs fødende, men kunne godt tenkt meg en samtalt uansett. 

Ja og det er noe du har krav på, så det skal jo komunen stille med... hadde tatt kontakt med de som " ikke hadde tid " igjen, å gjort dem klar over at dem samtalen er noe du har krav på, og behøver ikke ta lang tid !
ORIGINAL: vidi

Ja vil bare ha en liten samtale før fødsel, er jo som regle ting man lurer på og slikt. Er jo andregangs fødende, men kunne godt tenkt meg en samtalt uansett. 

oj, skjøøner at det er frustrerende ja[&:]
Jeg har det ikke sånn. jeg skal bytte jordmor pga flytting, men gamle jordmoren har sagt at jeg bare må ringe eller komme på helsestasjonen hvis jeg trenger time før jeg får begynt hos hun nye. Så jeg føler meg godt fulgt opp[:)]

Du skal da ha krav på det?

ORIGINAL: mamma for 1 gang

Ja og det er noe du har krav på, så det skal jo komunen stille med... hadde tatt kontakt med de som " ikke hadde tid " igjen, å gjort dem klar over at dem samtalen er noe du har krav på, og behøver ikke ta lang tid !

sign denne!

så trist at det er slik! kan du høre med lege eller sykehuset da? leger har ofte god peiling de og..sist gikk jeg bare til fastlegen.
tror jeg ville tatt en tlf igjen og hørt, kanskje du kan få stå på venteliste for evnt avbestilte timer?

Skal kontakte lege på tirsdag og høre hva han sier. Trenger jo ikke en hel time liksom..

Han kan vel muligens skaffe deg en time hos en kvinnelig lege da, hvis du føler kanskje det er bedre !? er liksom ikke alle som liker å utlevere alt til mannliglege....

Skal kontakte lege på tirsdag og høre hva han sier. Trenger jo ikke en hel time liksom..

Back
Topp