Jordmor/søknad om fødeplass?

Tidabæibi sin mamma

Elsker forumet
Jeg har fått time hos jordmor neste uke! Er veldig spent på det! Fikk beskjed av legen å ringe ditt! På helsestasjonen var de helt sjokkerte over at jeg ikke hadde bestilt plass på fødeavdelingen. Må jo si at det ikke er noe jeg har tenkt på akkurat, tenkte at det er så lenge til.... Tross alt 7 mnd til (bank i bordet) De mente det var så trangt om plassen i Oslo på Ullevåll, at man må være tidlig ute ellers havner man i Lørenskog eller Bærum! Har dere andre tenkt på det?

Legen min ordnet det med fødeplass når jeg hadde første legetime, var vel rundt uke 8. Tok meg litt på senga, hadde ikke tenkt noe på hvor jeg ville føde da, hadde knapt kommet over sjokket over å være gravid. [:)] Men jeg valgte Ullevål over Riksen, og hun sendte inn søknad om ultralydundersøkelse der. Selve fødeplassen ble tildelt etter ultralyden.

Men en kollega av meg endte opp i Bærum da legen hennes eller Ullevål rotet bort papirene hennes. Var vel kommet til uke 15 da hun ringte og etterlyste ultralydtime, og da var det fullt på Ullevål. Så få papirene inn så fort som mulig om du vil føde på Ullevål ja.

Min lege ordnet det da jeg var på andre kontroll, i uke 11.

Trenger ikke bestille plass på fødeavdelingen før noen uker før fødsel her hvor jeg bor. Har dessuten to sykehus med omtrent samme kjøreavstand å velge mellom*). Jeg skal sende inn registreringspapirene til begge steder denne uken, siden det bare er det ene sykhuset jeg har vært på omvisning på ennå. Bestemmer meg når jeg har vært på omvisning på den andre fødeavdelingen også.

*) (Nå er det jo fritt sykehusvalg, men for meg er det kun to aktuelle alternativer (Gjøvik og Elverum), siden Lillehammer og andre sykehus på Østlandet blir for langt unna.)

ORIGINAL: Labben

Min lege ordnet det da jeg var på andre kontroll, i uke 11.

Det samme gjorde legen min..

jeg oxo g\fikk ordnet med det på en av di første kontrollene....uke 9 el noe:)

då kontakter du de på fødeavdelinga di...
jordmora mi som ordna med plass på føden til når den tid nærma seg.skulle sende inn eit skjema og mener eg å huske

Trodde det var standard at legen gjorde det ved første kontroll jeg. Jeg ble og tatt på sengen, hadde ikke tenkt på det - men siden jeg bor rett ved siden av Ahus var jo det et naturlig valg.

Puh, Jeg er ganske glad vi bor en plass med bare 1 Sykehus, Slik at man kan føde der..... [:D]

Back
Topp