Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Jeg har bare positive opplevelser fra jordmortimen sist svangerskap. Tok ingen prøver da jeg hadde vært hos legen samme dag, men snakket mye om forventninger til graviditeten, litt om formen min og mye om mine følelser da jeg ikke var fylt 19 enda engang. Hun jeg hadde var kjempehyggelig, og hun lyttet med glede etter hjertelyd hvis jeg lovet å ikke bli for skuffet hvis hun ikke fant den, hun forklarte også veldig nøye hvorfor det kunne være vanskelig å finne den. Hun fant den med en gang, verdens beste følelseBegynner å glede meg og grue meg til mandag! Skal da til jordmor som overskriften sier
Noen som kan fortelle om første jordmortime?
Kan jordmor lytte etter hjertelyd? Da hadde jeg blitt så utrolig glad og lettet om hun hadde funnet den selvsagt.
Jeg hadde veldig positive opplevelser med jordmor sist. Nå har jeg ikke bestilt time enda, siden jeg nå jobber med dem og ville vente til etter ferien med å fortelle. Men skal si det på mandag Hun jeg hadde sist var veldig opptatt av meg, mine rettigheter i forhold til jobb og hva hun ville jeg skulle og ikke skulle gjøre på jobb (jobbet da tredelt turnus i et akuttmottak).
De måler blodtrykk, tar urinprøve, måler symfysemål, regner ut bmi, du får høre hjertelyden, og ellers snakket vi endel om jobb sist. Likte jordmortimene godt og gledet meg alltid
Nå skal hun jeg hadde sist gå av med pensjon i høst og det syns jeg er litt trist. Ville så gjerne hatt henne nå og
Ja, spørs om hun hører etter hjertelyd da. Kan jo hende hun prøver Jeg var der første gang i uke 15-16 sist og da fant hun den faktisk ikke. Men jeg hadde da hørt den hos bedriftsjordmor på jobben i uke 13-ish, så ble ikke stresset, men jeg ble litt skuffet Men jeg har ekstra polstring på magen og da er det verre Er man helt slank er det visst lettere har jeg skjøntGodt å høre at det er så positivt begynner å glede meg, blir utrolig lettet om jeg får høre hjertelyd. Jeg er 11+1 på mandag, så håper hun "tørr" prøve å finne hjertelyd, siden jeg har kommet såpass langt. Men får ultralyd, det blir vell kanskje samme uke
Veldig skuffet over min første time!
Innstilt på at det skulle være koselig, litt skravling rundt baby'n, hvordan jeg har det, om jeg gleder meg osv men neida! Hørte hjertelyd ellers var kun praktiske og helt upersonlige spørsmål, ikke noe kose/hygge snakk.
Blir satt av 60 min, men ble ferdig etter 15 min
Siden jeg er førstegang forventet jeg hun skulle spørre om mine forventinger, hvordan jeg følte og hadde det, vært litt mer interrisert i annet enn om jeg var kvalm, ta blod og urin.. Alle sa første møte var veldig koselig.Så skal man egentlig ikke dra dit for koseprat da. Hva du enn skulle mene med det.
Siden jeg er førstegang forventet jeg hun skulle spørre om mine forventinger, hvordan jeg følte og hadde det, vært litt mer interrisert i annet enn om jeg var kvalm, ta blod og urin.. Alle sa første møte var veldig koselig.
Tanke på det ble satt en hel time og jeg var ferdig etter 15 min følte jeg hun kunne ha snakket litt om mine følser og tanker. Jordmor er ofte en av de første utenom partner/nær familie man forteller.
Mine forventinger var etter alle som skriv hvor hyggelig det var, så regner med flere som sitter med det inntrykket etter lest innlegg.. Provlemet er ikke at det ikke var koselig men at alle fremstiller det sånn, og da blir man litt skuffet! Så ikke forvent det var mitt råd til hun som skreiv innlegget.Tror du hadde litt for høye forventninger til denne timen bare. Er ikke selvsagt at det skal være sånn løs hyggelig kaféprat. Hun spurte sikkert om det var noe mer du lurte på før dere avsluttet. Da kunne du sagt det du hadde på hjertet.
Ja, glemmer det ALLTID, så bælmer kopp på kopp med vann under timen så jeg rekker tisse før jeg drarAlle har noen ulike erfaringer
Skal man ha me morgenurin?
Alle har noen ulike erfaringer
Skal man ha me morgenurin?