Jordmor og undersøkelser

chipelle

Betatt av forumet
Jeg skal til jordmor i morgen, er 39+2, er det innafor og spør henne om hun kan undersøke tilstanden der nede? Vet liksom ikke helt hvordan jeg i såfall skal gå frem... Noen tips/meninger om temaet? Er nr to, og ble undersøkt sist dagen før termin, og er overbevist om at dette hjalp ting litt igang :-)

Sant :) syntes bare det er vanskelig, føler det blir litt sånn; åja du, gidder du forresten røre litt rundt oppi der mens jeg er her :-p men hun er vel sikkert vant med det...

Jeg spurte min idag 40+0 og hun sjekket motvillig. Ville egentlig ikke sjekke før termin. Samme med legen min. Han sjekker kun på eller etter termin og tøyer hvis en er moden OG ønsker det. Men spør :-) alt som kan modne tenker jeg ;-)

Sant :) syntes bare det er vanskelig, føler det blir litt sånn; åja du, gidder du forresten røre litt rundt oppi der mens jeg er her :-p men hun er vel sikkert vant med det...
Du er nok definitivt ikke den første som spør:)

Min jordmor sjekka meg 37+3 men ville ikke strippe meg da. Ny kontroll fredag 39+3 og da skulle hun strippe.

Jeg var 39+2 i går og spurte jm rett ut, om hun hadde mulighet for å kjenne litt etter på tilstanden, om det var modent og evt om hun kunne strippe litt. Hun svarte med engang at det kunne hun fint gjøre :) kvia meg til å spørre, men er glad jeg turte. :)

Jeg var 39+2 i går og spurte jm rett ut, om hun hadde mulighet for å kjenne litt etter på tilstanden, om det var modent og evt om hun kunne strippe litt. Hun svarte med engang at det kunne hun fint gjøre :) kvia meg til å spørre, men er glad jeg turte. :)
Hvordan gikk det om det er lov og spørre :)?

Hvordan gikk det om det er lov og spørre :)?
Jo det gikk forsåvidt greit, var 3cm åpning og tøyelig. Det var derfor ikke vondt eller ubehagelig :) Slimproppen har gått idag, med litt blod, men tror det skjer uansett når man strippes. :) er ikke noe fødsel på gang, men har hatt litt rier(sikkert modnings/-maserier), og jeg kjenner det river til oppi der hun røska når baby rører på seg eller riene kommer. Masse lykke til :) er jo spennende uansett om det har effekt eller ikke. Jeg skal mest sannsynlig strippes igjen på fredag, så håper jo da at kroppen sier seg enig i at det er på tide :p

Jeg skal til jordmor i morgen, er 39+2, er det innafor og spør henne om hun kan undersøke tilstanden der nede? Vet liksom ikke helt hvordan jeg i såfall skal gå frem... Noen tips/meninger om temaet? Er nr to, og ble undersøkt sist dagen før termin, og er overbevist om at dette hjalp ting litt igang :)
Jeg ville spurt ja! Du er jo bare dager unna termin. Det er greit å få vite hvordan det ligger an. Lykke til :)

Har vært snål i magen noen dager... Ellers ikke annet enn sterke kynnere og nedpress...

Slapp å spørre, fødde i vill fart i stedet :) første rie 0330 i natt, baby kom 0647 :)
Din luring :p ja da slapp du det vertfall! Gratulerer så masse :D nyyyyt tiden ❤️

Wow!!! Gratulerer! :-) haddr du hatt noen tegn på dagen igår eller skjedde det helt uten forvarsel?!
Hehe vi er så misunnelige :p sender deg masse fødestøv jeg sunny8787, snart er det din tur!!! :D

Oi gratulerer så masse!! Det var en kjapp fødsel :)

Back
Topp