Jordmor og SF mål....

Panser

Flørter med forumet
Det bare ramler lengre ned under det grønne, og på fredag er det Ahus igjen... Oppå dette så opererer Ahus med en senere termin en det 2 overleger har satt, den ene jobber på Ahus og den andre på Riksen... Sist var hun ca 10% under norm mot en termin som er 1 uke senere en det som er reellt... Så blir litt små stresset her... Men hun har visst festet seg og ligger riktig, og jeg er ordinert å ta det med ro, og det ligger ikke helt i min natur.... Jeg skal ikke føde før januar............ Det har jeg bestemt!!!

Sånna SF mål har jeg faktisk slutta å stole på. Noen måler såå feil! Jenta mi ligger helt på gjennomsnittet hos gyn, men legen måler hu litt over det grønne:p så det vil veldig forskjell på bare disse to. Ville jordmor eller noen andre vært engstelige ville de vel sendt deg inn på ul. Da får de målt hu litt annerledes:)

Har vart på UL på Ahus 1 gang og der blev hun estimert til 10% under på en termin som er en uke seinere en det som burde vare... Så hun er minst 10% mindre, skal tillbake til Ahus på fredag for ny kontroll og vurdering....

Sist dalte mitt plutselig og, og UL i uke 36 viste en jente med nesten 40% vekstavvik. Hun ble født en uke senere frisk som en fisk :) 10% er ikke så mye egentlig, men de vil jo passe på at hun vokser, gjør hun ikke det vil de nok ha deg inn på UL oftere nå mot slutten og ta avgjørelserfra gang til gang.

Denne gangen har jeg og lave SF mål, lavere enn sist, men ul i uke 32 viste en jente på ca 1800g. Lykke til på UL på fredag iallefall, jeg får veldig god oppfølging på Ahus denne gangen og skal på ny UL i neste uke for å sjekke at hun vokser som hun skal. Det de sier det viktigste er er at jeg kjenner jevnlig med liv, er det ikke det skal jeg ta kontakt med en gang for det er et tegn på at forholdene der inne ikke er som det bør.

Så forvirrende med forskjellige terminer og målinger! Min gutt er ca 10% under kurven i vekt, men husk at det utgjør bare 350 gram på 3,5 kg. Det er ikke så mye når man regner på det. Jeg fikk beskjed om at de ikke vurderer tettere oppfølging før vekstavviket er på mer enn 16%, men heller ikke det er veldig mye.

Jeg er ikke så stresset, er vel litt vel avslappet.... Men når jordmor driver å skremmer meg hver gang jeg er der så må jeg bare le.... Men nå skal jeg knipe igjen til over nyttår... Vilket hun ikke har noen tru på.... Og ingen annen i familien heller....

Back
Topp