Jordmor og lege

danmark

Glad i forumet
Ringte helsestasjonen i dag, det er visst ikke vanlig med kontroll hos jordmor før uke 24, med mindre man har risikosvangerskap, synes det var litt sent jeg, hadde sist graviditet i Danmark, og der er alle inne til kontroll hos jordmor ca uke 14.

Skal inn til 1. svangerskapskontroll hos lege i uke 7+5, det synes jeg derimot var litt tidlig, hehe, men sekretæren fikk det nærmest til å høres ut som om jeg var sent ute...

Hvordan er det der dere bor?

Jeg skal til legen nå på torsdag, aner ikke hvor langt jeg er på vei, men ca 5 uker :-) Vet ikke hva som er vanlig egentlig

Har ikke ringt jm enda, men skal ha første kontroll når jeg er 12+4. Kunne sikkert fått før, men legesenteret her kombinerer første kontroll med blodprøver. Og de skal tas mellom uke 12 og 16 etter som jeg forsto.

Mamma til Herman venter lillebrøster mars 2014
Taster på appen :-)

På legekontoret her så fikk jeg nærmest kjeft fordi jeg ringte så tidlig :p
For jeg trengte ikke kontroll før mellom 8-12.. Men fikk nå "kranglet" meg til en i uke 5+? Og det tror jeg var bra da legen mente jeg allerede var mellom 11-12 :p

Så skal på UL imorgen og er jeg så langt på vei som legen mente så skal jeg snakke med jordmor snart. Hun sa jeg måtte komme oppom for time etter jeg hadde tatt de blodprøvene så skulle hun sette opp time.
Jeg skal ha ekstra oppfølging pga GBP operasjon for 15 mnd siden.

Skal til fastlegen når jeg er ca 8 uker på vei. Kunne komme før viss jeg ville. :)

Jeg skal bare gå til jordmor, tar vel første kontroll i uke 8 eller deromkring regner jeg med. Skal bare innom legekontoret for blodprøvene i uke 12. Legene her har sånn hastverk, er bare inne i 5 min og får fylt ut helsekortet, så jeg vil heller gå til jordmor som virkelig har peiling og som setter av en time hver gang :)

Jeg skal bare gå til jordmor, tar vel første kontroll i uke 8 eller deromkring regner jeg med. Skal bare innom legekontoret for blodprøvene i uke 12. Legene her har sånn hastverk, er bare inne i 5 min og får fylt ut helsekortet, så jeg vil heller gå til jordmor som virkelig har peiling og som setter av en time hver gang :)

Hmmm, lurer på om jeg skal avbestille timen hos lege og bare gå til jordmor jeg også. Tror jeg ringer i hører om det er mulig i morgen :)

jeg gikk hos jordmor sist gang, men denne gangen blir det mest lege pga det er dårlig tilbud på jordmødre her

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Hmmm, lurer på om jeg skal avbestille timen hos lege og bare gå til jordmor jeg også. Tror jeg ringer i hører om det er mulig i morgen :)

Da har jeg avbestilt legetime, og skal bare til jordmor i stedet, kjenner jeg er fornøyd med det, for hadde blitt ny vikarlege ved hver kontroll, og det gidder jeg ikke når det finnes et bedre alternativ :)

1. kontroll blir litt sen (12+5) men det er nå egentlig helt greit.

Jeg har fått time hos jordmor når jeg er 8+1 :)

Man kunne få fra uke 8 til 12 her også, men da er de og jeg på ferie ;) så da får det bli litt senere, er 2. gangs og frisk, så ikke noe hast.

jeg gikk hos jordmor sist gang, men denne gangen blir det mest lege pga det er dårlig tilbud på jordmødre her

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app
Er det noe barsel gruppe eller lignende på Årnes? Hvordan er helsestasjon og slikt der?

Mamma til Herman venter lillebrøster mars 2014
Taster på appen :-)

Jeg ønsket time mellom uke 10-13 men de anbefalte i rundt uke 7-8 så da ble det sånn ;)

Hehe, det er sånn det er, forskjellig fra sted til sted. Synes egentlig at det er litt rart at man ikke har en nasjonal standard for når de forskjellige kontrollene skal ligge, ville jo gjøre det litt mere oversiktlig for folk. Hadde sist graviditet i DK, og der går alle friske gravide gjennom det samme forløpet, og man får brev om hvordan dette forløpet er helt i begynnelsen av graviditeten, umiddelbart hadde jeg mere sans for det, enn slik det er i Norge, hvor hvert distrikt har sin egen måte å gjøre ting på, men men, det er ikke alt man skal forstå :)

Jeg skal først til legen (7+5), har prøvd å ringe helsestasjonen, men ingen som svarer. Står også på hjemmesidene at de ikke tar i mot nygravide før etter uke 30 (altså etter sommerferien).

Merkelig! Jeg skal til jordmor i uke 8(skulle vært tidligere men passet ikke pga ferier). Sist var jeg i uke 7. Ultralyd i uke 8 får jeg også denne gang ;)

Sniker fra februar :-) jeg hadde første kontroll time hos lege denne uken, er 7+2 og så skal jeg ha neste i uke 14 og så oul i 18 og så jm etter det :-) i tillegg skal jeg ha ul uke 8 og 11

Termin 26 feb med første frø <3

Sendt fra telulofen min! :-)

Back
Topp