Jordmor og eller fastlege. Evt når

Leah123

Glad i forumet
Julikulene 2020
Når går dere til første jordmortime? Og bestiller en sjøl eller gjør fastlegen? Husker ikke fra sist gang..

Legen min er noe håpløs så tenker jordmor blir det rette her framover. Heldigvis hadde jeg googlet litt om gravide over 38 så legen ble informert og kunne sende henvisning til tidlig ul.
Var hos fastlegen for første gang sist uke og tok prøver(ikke fått svar) Hun sa jeg ikke trenger komme tilbake før i januar.

Jeg hadde første jordmortime i dag. Er 5+6 i dag.

Jeg tar første time hos fastlege. Blir nok til at jeg bruker fastlegen mest. Vi har veldig god kjemi.
Men, sist var jeg dårlig med svangerskapsdiabetes og da var jeg MYE på sykehus og fikk oppfølging med leger på sykehus. Lite jordmødre da også :p Håper jeg slipper det denne gangen, men sjansen for å få det igjen er vel relativt stor :confused:

Første svangerskapskontroll hos lege ved 12 uker, deretter blir det nok rullering som sist med annenhver gang jordmor og fastlege.

Var hos jordmor i uke 6, og hos lege i forrige uke. Er nå 8+0. Har kompliserende faktorer i form av tidligere blodpropp, samt Leiden faktor V, så hadde en del spørsmål og gikk for tidlig oppfølging.

Pr nå så holder jeg meg til fastlegen. En vidunderlig Ann som ser meg og tar meg på alvor. Uavhengig av hvor mye og h a jeg bekymrer meg over. Tar seg alltid tid til og høre spørre og forklare ❤️ sånn burde alke fastleger vært

Back
Topp