Jordmor, når?

frøken91nord

Andre møte med forumet
Æ har enda ikke ringt jordmor, når bør æ dra dit? Var hos lege i uke 8 ca, blodprøver osv, var hos gynekolog i uke 7 pga redsel.. Var en liten klomp med en liten hoppemde prikk,og alt sto bra til! Nu e æ i uke 10. Katti bruke man å ha første jordmor time?

Sent from my C6603 using BV Forum mobile app

Jeg er 10 også, skal til jordmor neste uke. Fikk innkallelse... Sikkert doktoren min som har sendt melding om at jeg er gravid eller noe fordi var der på ul i forrige uke og fylte ut svangerskapspapir.

Jeg var hos jordmor i uke 8 tror jeg. Neste i uke 12. :)

Jeg har første jordmortime når jeg er 16+3 :)
Du burde ringe å bestille så fort som mulig på grunn av sommerferien. :)

Her er det vanlig med jordmortime etter oul. Skal i uke 20 jeg. Ser jo at mange her skal veldig tidlig så er nok forskjell fra sted til sted. Men jeg ville ringt fortest mulig, det kan være lang ventetid :)

To gutteklumper født 08&13 og lilleklump termin 01.12.14 ❤️

Jeg må ringe selv å bestille jordmortime. Har ikke fått gjort det enda, men bør vel gjøre det snart pga ferie o.l. Er 9+6 i dag. Men jeg må til lege på kontroll 1 gang i mnd uansett, så blir nok ikke til at jeg drar så ofte til jordmor. Men likte de kontrollene bedre enn de hos legen sist, så håper jeg kan få komme til jordmor innimellom.

Jeg skal på samling hos jordmor med flere jenter som har termin i desember i juni. Gleder meg :-) Har første svangerskapskontroll hos lege når jeg er 12+2 (altså om nesten 3 uker), så blir det vel kontroll hos jordmor etter oul, kanskje i uke 24 :-)

Her er første jordmorkontroll i uke 16.

♡ Termin 4 desember 2014 ♡

Taster på appen :)

Skal 3 juni til Jordmor. Da er jeg akkurat 12 uker :)

Desember 2014

Bruker App

Jeg må ringe selv å bestille jordmortime. Har ikke fått gjort det enda, men bør vel gjøre det snart pga ferie o.l. Er 9+6 i dag. Men jeg må til lege på kontroll 1 gang i mnd uansett, så blir nok ikke til at jeg drar så ofte til jordmor. Men likte de kontrollene bedre enn de hos legen sist, så håper jeg kan få komme til jordmor innimellom.
Jeg er på kontroll en gang i måneden, men da annenhver gang hos lege og jordmor. Mulig det bare blir jordmor etterhvert for jeg er ikke spesielt begeistret for legen min. Blir nok å bytte lege etterhvert...

02.06.10

Fikk sånn plan eg for hvem uke eg skal til de ulike (lege og jordmor) var hos lege i uke 8 og neste er da hos jordmor i uke 14. Så 6 uker til neste osv :-)

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Skal ikke til jordmor denne gangen regner jeg med. Er primært for førstegangs her. Var med nr 2 også da jeg ønsket samtale ift fødselen med hun første jenta :) denne gangen har jeg nå ikke så mye behov for det så lenge jeg får god oppfølging av fastlege :)

Jente 2010 og 2012

Æsj, fikk ikke første time til svangerskapskontroll før jeg er 13+2.

Hadde håpet det ikke var så lenge til kontroll, men det er jo en hel evighet til :p 9+5 i dag.

Jordmor aner jeg ikke når jeg skal til.

Går foreløpig kun til privat jordmor. Hadde første kontroll i uke 8. Hun tar blodprøver og kan også skrive sykemeldinger, så har foreløpig ikke hatt behov for lege.

Går foreløpig kun til privat jordmor. Hadde første kontroll i uke 8. Hun tar blodprøver og kan også skrive sykemeldinger, så har foreløpig ikke hatt behov for lege.
Så kjekt da! Legene varierer så veldig i sin kunnskap om gravide, så hadde følt meg tryggere hos en jordmor tror jeg.

Back
Topp