Jordmor/lege

Har ikke bestilt time enda, tenker jeg skal ringe, men så glemmer jeg det ut igjen. Men det er sikkert lurt å bare ringe og høre når de vanligvis har første time her jeg bor. Har flyttet siden sist graviditet.

Jeg har ikke før 10.11 :bag: rett før 12 uker.. har TUL uken før :)

Tipper jeg er ca bare 5 uker nå, så jeg venter vell en mnd til jeg bestiller første time. Synes å huske første kontroll er rundt uke 12+/- der de tar diverse prøver, så bestiller time litt før det for å se om jeg kan få tatt en tul og sjekke hvor langt jeg er på vei :)

Lønner seg å bestille allerede nå til jordmor virker det som, bestilte sist uke og da var første ledige 1.11. Da er jeg 10 uker på vei

Jeg var hos legen på mandag, men det skjedde ikke så mye annet enn levering av urinprøve og litt prating. Har jordmortime om en uke, men antar det blir mye av det samme :p Ny legetime i starten av november når jeg er ca 11 uker.

Her opplyser vi om termin når vi ringer og får utdelt time utifra det :) men greit å komme igang tenker jeg siden jeg sannsynlighvis må inn til Ullevål/risken for å føde, så er sikkert timer og samtaler der først, siden jeg går gjevnt på paralgin forte som kan skape avhengighet hos barnet.. samt at det kan hende de må øke smertelindrende utover i svangerskapet

Vi har hatt utfordringer med jordmordekninga i kommunen min, som i at det ikkje har vært jordmor på ei stund. I tillegg er fastlegen min langtidssjukemeldt... Men no er jordmorsituasjonen akkurat løyst og eg kjem til å bestille time så snart alle detaljene rundt den nye løysinga er på plass. Evt bestille hjå ein vikarlege om det tar lang tid før jordmor er ledig.

Pga historikk med tidlegare svangerskap og fødsler lova fastlegen min meg henvisning til TUL om eg skulle bli gravid igjen. Veit ikkje om eg orker å gå gjennom all historikken med ein vikarlege om det ikkje er nødvendig... vil heller ta det med jordmora som kjem til å følge meg heile vegen.

Jeg har bestilt time for oppfølging av stoffskiftet hos legen tidlig i neste uke allerede. Da må jeg inn 1 gang i mnd etter det tror jeg. Hadde det ikke vært for det hadde jeg nok ventet. Ble gravid (SA) i mars, fikk da beskjed om å si fra med en gang jeg ble gravid igjen og endre dose med en gang.

Jeg kjenner at jeg er ganske avslappet når det gjelder å kontakte lege og jordmor denne gangen. Med førstemann var jeg sååå ivrig, og bestilte time hos jordmor allerede i uke 8 tror jeg.

Siden man uansett skal ta blodprøve hos legen i uke 12, venter jeg litt ennå. Men har bestilt tidlig ultralyd i uke 9 i alle fall. :happy:

Jeg har ikke tatt kontakt med noen enda.. tenker jeg bestiller tul til uke 11/12 så vi får sett at alt er bra. Så bestiller jeg legetime også da, så jeg får tatt blodprøver++

Har time til jordmor 29.10, og det var første ledige time da jeg ringte. De vil gjerne ha inn folk tidlig, samtidig som at det er litt for få jordmødre til å dekke behovet her jeg bor.

Har hatt kontakt med jordmor før jeg ble gravid denne gang hehe. Men det var bare for å spørre litt rundt oppfølging og henvisning til TUL etter MA. Så skal ta kontakt med henne i min uke 6,så alle hun denne henvisning. Utover det setter vi opp en time i svangerskapsuke 8 :)

Dropper legen.

Så skal hun sende henvisning, skulle det stå. Får ikke redigert innlegget mitt.

Back
Topp