Jordmor/lege

lykkelig90

Glad i forumet
❤ Juliskattene 2018 ❤
ser det nå har blitt valgfritt om man vil gå til lege eller jordmor på kontroller. Hva velger dere?

Har så langt bare vært hos lege, men skal til jordmor i mars. Dersom kjemien med jordmor er god kommer jeg sannsynligvis til å gå mest til henne, men også noe hos fastlegen.

Jeg skal gå til lege og jordmor annenhver gang :)

Sist gikk jeg kun til jordmor, men vurderer begge denne gangen, også fordi fastlegen har ul og det er jo koselig å se bebis innimellom[emoji7][emoji87][emoji85]

Begge. De har jo siden uker de har kontroller. Jm uke 16,24 osv. Lege uke 12, uke 18 oul, uke 26 osv. Syns det er greit å få sjekket urin, blodtrykk, hjerte o.l uten for lange mellomrom.:)

Kommer til å gå bare til jordmor siden kjemien med fastlegen ikke er så god. Pga overvekt så får jeg oppfølging med ul hver mnd på sykehuset, så tenker det holder [emoji4]

Jeg har vært hos legen to ganger så langt. Men bare fordi jeg byttet lege etter første kontroll og hos den første legen hadde de ikke tatt alle blodprøvene de skulle ta. Legen anbefalte å gå til jordmor resten av svangerskapet om det ikke var noe spesielt jeg trengte legen for. Så fra uke 24 (første kontroll hos jordmor) kommer jeg til å gå bare til jordmor.

Blei anbefalt jordmor da de har egen på legekontoret jeg tilhører. Jeg går bare til henne:)

Går til begge. Er til fastlege og kommunal jordmor en gang i måneden. Synes det fungerer greit, fordi noe er mer komfortabelt å prate med jordmor om enn lege, og motsatt. Har regelmessig oppfølging på sykehus også hver måned grunnet min type 1 diabetes. ;)

Jordmor, er ikke spesielt glad i fastlegen min så da blir det sånn [emoji5]

Jordmor for oppfølging å lege for sykmelding:)

Jordmor =D hadde første kontroll hos legen, men har vært hos jordmor nå i uke 17 for samtale. Angrer ikke!

Går til både jordmor og fastlege jeg[emoji4]

Skal på første kontroll hos lege. Har fått time til JM, men vet ikke hvor jeg kommer til å gå fast.

Jeg tenker å gå til begge. Jordmor var kjempe trivelig, så kunne bare gått der forsåvidt, men legekontoret mitt har ultralyd apparat så håper på å få hilse litt på baby når jeg er hos legen [emoji39]

Skal gå til begge. Kommunen har et opplegg der en går Ca annenhver gang til jordmor og lege, veldig fornøyd med det sist :)

Gikk bare til jordmor sist, og vil nok det denne gang også. Jordmor har litt mer peiling enn leger på hva som skjer ift alt med svangerskap og fødsel føler jeg.. Også liker jeg ikke fastlegen min.

Begge deler pluss litt til :) jeg skal til fastlege, jordmor og lege på sykehuset der jeg bor, lege og jordmor på Rikshospitalet :)

Back
Topp