Jordmor/lege

LiSa_84

Elsker forumet
Har dere bestilt time til første kontroll hos jordmor eventuelt lege?

Jeg har ikke gjort det enda, er 5+4 i dag....men burde vel kanskje gjøre det snart?

Hvis ingenting alarmerende har skjedd tenker jeg at jeg bestiller når vi har kommet oss til oktober, er bare på 4+4 nå, så uke 12 er ikke før første uka i november :( Men nærmere for hver dag som går heldigvis :)

Jeg ringte idag :) er 5+2 idag. Fikk time 29 oktober :)

Hvis ingenting alarmerende har skjedd tenker jeg at jeg bestiller når vi har kommet oss til oktober, er bare på 4+4 nå, så uke 12 er ikke før første uka i november :( Men nærmere for hver dag som går heldigvis :)

Her er det ca to uker ventetid for ordinær time hos jordmor (hun jobber redusert stilling), så må begynne å tenke på det snart... eneste minus med å gå til jordmor før uke 12 her, er at jeg bor på bygda så man må bare håpe man ikke treffer noen man kjenner :nailbiting:

Sniker fra oktober. Ingen hast å bestille med mindre du vet at legen eller jm har lang kø. Mange steder i landet er det veldig lang kø hos jm så anbefaler at du ringer om ikke lenge om du vil ha første kontroll der. Blodprøver man skal ta kan ikke tas før uke 12 uansett så ikke noe poeng med lege/jm-time før da med mindre du har noe spesielt. Om noe akutt dukker opp får du vel time på dagen hos legen uansett :)

Med tanke på fødeplass i Oslo og at det er legen (jm?) som sender inn ville jeg også ringt og hørt med legeklinikken hvor tidlig de anbefaler. Uansett ikke noe skade å ta en telefon :) men absolutt ikke hast! På "landet" er enda mindre.

Det er vel underforstått at man ikke forteller til hele verden hvem man har møtt på venterom hos jm ;)

Her fikk jeg beskjed av lege om å ringe for time da jeg var 7 uker på vei....
Tenkte å ringe både lege og jm etter jeg har vært på tidlig ul den 23.sept :Heartred

Det er vel en uskrevet regel om at man ikke forteller rundt på bygda om hvem man møter på venteværelset hos jm

Jeg ringte jordmor for et par dager siden og da sa hun at vi kunne vente enda noen uker før jeg fikk time hvis det ikke var noe spesielt. Er nå 5+0. Hun var litt opptatt, så jeg skulle ringe henne og avtale time på mandag.

Legen har jeg ingen planer om å kontakte. I mine første to svangerskap ga jordmor beskjed underveis når jeg måtte bestille legetime for å ta prøver osv. Ellers forholdt jeg meg kun til henne.

Ble forresten suuuperglad da jeg oppdaget at jeg får samme jordmor nå som med de to første!

Jeg er 7+1, kommer til å vente til nærmere 12 uker med å ta første kontroll. Er egentlig ingen hensikt i å dra tidligere siden laboratoriet som mottar blodtyping-prøvene ikke vil ha det før 12 uker egentlig:P

Men om man trenger å snakke med lege/jordmor tidligere er det jo selvfølgelig ingen ting i veien for det :)

Ringte legekontoret og fortalte hvor langt jeg var kommet, så satte de meg opp på time 19.10. Da er jeg 10+6❤️
Hun sa man skulle ha kontroll mellom 10-12uke;)

Kommer til å ringe legen i uke 7 og høre når de vil ha meg inn, samme med jordmor trooor jeg :)

Jeg skal til jm 23.09, er da 8+5
Var innom legen da jeg var 7 uker på vei og hun ringte ned til jm og fikk time

Back
Topp