JORDMOR/LEGE/GYN

Vonka21

Andre møte med forumet
Hei! Eg er 10 uker og 6 dager på vei nå. Har legetime 24nov, og det er min første kontroll. (Er da 12,5 uker på vei). Er det mest vanlig å gå annenhver gang til Jordmor/lege, eller kan man gå bare til jormor/lege? Leste også om noen som gikk til gyn. Hvilke erfaringer har dere med kontroller? Føler ikke at jeg vil få nok informasjon viss jeg bare går til legen...

Er veldig spent på ultralyd. Vet nesten ikke om eg klarer å vente helt til uke 18. Må en betale viss en går på ultralyd tidligere enn det?
 
Jeg går til lege og jordmor annen hver gang.
Det er som du sier forskjellig info og få fra dem.


Mvh
eva
 
Jeg går bare til jordmor, føler jeg får mer informasjon der, og at hun har bedre tid.
Jeg har en venninne som gikk bare til gyekolog , så det kan man også velge, om det er noen i nærheten du føler du kan gå til.
Om du ønsker å ta ultralyd tidligere enn den ordinære, kan man bestille privat, men da må du bestille selv.

Lykke til[:)]
 
Jeg går nesten bare til legen min jeg, men er kjempefornøyd fordi hun ALLTID har veldig god tid til meg[:)]
Går til jordmor innimellom, bytta en gang for hu første var ikke noe særlig.... Kommer til å gå til jordmor en del mot slutten fordi legen min holder til fryktelig mange mil unna. Men det er noe jeg har valgt selv.
Man må nesten prøve seg fram litt, og finne ut hvor man trives best. Veldig individuelt det der[:)]

Ultralyd henvist av lege må man ikke betale for, jeg hadde tidlig ultralyd for å sjekke termin, og den var gratis. Men hvis du bestiller og ordner det sjøl, uten legehenvisning, så mener jeg du må betale det ja....
 
Ser du er fra Kongsberg-området. Går du til jordmor der?

Noen du vil anbefale? [:)] Eller ikke? [:'(]
 
Bor i Hvottingfoss jeg, så nærmest for meg er jo Hof og Svarstad.... Vil ikke anbefale hu i Hof.... Nesten litt ekkelt å si det, men kjemien stemte absolutt ikke der. Trur ikke hu likte at jeg går så mye til legen min (men så må jeg til lege pga sykemld,,,,). Bytta til Svarstad jeg, hu var kjempekoselig, og de jeg veit om som har brukt hu skryter bare.
Dessuten jobber hu i Tønsberg, og jeg har valgt å føde der....

Er du fra Kongsberg området eller??[:)]
 
Jeg går hos lege/jordmor annen hver gang. Tror det er litt forskjellig praksis fra sted til sted..
Syns det er veldig greit å gå til begge, for da får man informasjon om det meste [:)]

Hvis du skal ta ultralyd før den du får innkallelse på rundt uke 18, må du betale den selv ja.. [;)]
 
Back
Topp