Jordmor, lege eller begge?

Gravid2017

Andre møte med forumet
Hei!
Lurer veldig på hva dere andre får av oppfølging. Hittil har jeg bare vært hos lege, men føler at jeg også bør kontakte jordmor!
På forhånd takk for svar :love7

Jeg har også bare gått til lege, men er selv litt usikker på om jeg kanskje bør bestille meg en time med jordmor. [emoji5]

Går annen hver gang :)

Går bare til JM

Var første time hos lege. Men siden vært hos jordmor. Tror jeg fortsetter kun å gå til henne, da jeg framover skal motta svangerskapspenger og dette er det ho som kan mest om. Samtidig tror jeg ho kan gjøre alt framover som også legen kan. Hvis ikke det skjer noe da selvfølgelig som krever lege.

Har vært mest hos lege, men det er fordi jeg har vært en del sykemeldt. Ellers har det vært en kontroll hos lege og en hos jordmor hittil. Veldig koselig hos jordmor. Har du barn fra før? Om ikke vil jeg anbefale jordmor, da hun snakker mer om fødsel og amming. Er min erfaring fra tidligere i alle fall☺

Skulle egentlig gå bare til fastlegen min, men så ble hun sykemeldt, så nå går jeg til jordmor. :) Gikk kun til jordmor på første, og det var greit da hun vet mest om svangerskap, men denne gang var det ikke like viktig :-)

Har tidligere bare vært hos lege for hun er veldig dyktig, men hun har nå blitt langtidssykemeldt og har fått en elendig vikar istede. Så nå kommer jeg bare til å gå til jordmor fremover.

Var hos lege først, men har tenkt til å bare gå til jordmor fremover og heller til lege om det blir behov :)

Jeg går til jordmor, siden legen min er sykmeldt orker jeg ikke masse forskjellige vikarer, så har fått en jeg kam gå til ang sykmelding og blodprøver, men thats it, jordmor får ta seg av resten :)

Går annenhver gang. Legen er ekspert på sine ting, som jordmor ikke er ekspert på og omvendt, så derfor synes jeg det er greit å gå til begge. Ikke noe man må, men har valgt det. :)
Til dere som kun har gått til lege, så anbefaler jeg å ta en tur til jordmor i alle fall en gang, det er mye info du får av vedkommende som legen kan ha glemt, da det er jordmor som er eksperten på dette området og kun dette hun har som jobb. En legen kan litt om alt, men har ikke ekspert kompetansen på det faktisk :) Ikke alle leger som er oppdatert på ting heller. Jobber selv på legekontor og har jobbet for noen leger tidligere som har lite kunnskap når det kommer til svangerskapskontroller egentlig.

Last edited:
Tusen takk for alle tilbakemeldinger! Ringer og bestiller meg en time til jordmor, høres ut som det kan være både lurt og hyggelig! :happy:

Går kun til jordmor [emoji846] Har ingen medisinske grunner til å gå til legen, og syns det er så mye mindre venting hos jordmor-legekontoret er jo stappfullt av pasienter [emoji12] og jeg er skikkelig ikke glad i unødvendig venting, hehe. Som en ekstra bonus har jordmor også bedre tid, så hun trenger ikke sitte se på klokka for å overholde tiden [emoji5]

Legen går jeg bare til om jeg må, hu er grusom! Virker ikke å ha peiling på svangerskap. Både jordmor og privat GU reagerte på hva i all verden hu hadde drevet med på terminberegning og ellers utfylling av det svangerskapsskjemaet .
Jordmoren min er herlig [emoji173]
Med forrige gikk jeg kun til lege, hun jobbet i tillegg på helsestasjon 1 dag i uka så hu hadde peiling og jeg ble supergodt fulgt opp. Legesenteret lå også på studiestedet mitt så det var enkelt p gå til henne mellom forelesninger [emoji5] Synd jeg ikke kunne ta henne med da jeg flyttet fra Oslo. ...

Jeg går annenhver gang :) Har et veldig godt forhold til legen min, så synes det er greit, i tillegg til at de kan utfylle hverandre godt!

Jeg går bare til lege. Får endel ekstra oppfølging på sykehuset fremover pga risikosvangerskap, då jeg synes det holder. Er tredjegangsgravid og har ikke samme informasjonsbehovet nå som første gang.

Back
Topp