jordmor imårå

teba

Gift med forumet
imårå skal eg til jordmora for fyrste gang i dette svskapet! blir litt spennande! har mange vonde kynnere,siste veka har eg hatt 3 stk..også blir det spennande å sjå om eg har utslag på utrinen..hatt hodepine siste vekene og ete kake idag!!
håper nesten ho forlanger sjmld på mg,så slepp eg be om det

Hei,

Jeg skal til jordmor på tirsdag, og er veldig spent. Føler veldig trøtt og sliten, men samtidig vil ikke klage så mye. Dette er mitt første svangerskap, og da lurer jeg på når er det man må vurdere et ønske om sykemelding? Hva er det som er kriterier til dette?

det er nå allmenntilstanden din som bør seie nok om..sover du dårleg på natta..fungerer du på jobb..fungerer du ETTER jobb... har du mye kynnere..bekkenløsning..

Lykke til til alle sammen, jordmoren lytter jo til det dere sier, så det skulle nok ikke være noe problem å bli sykemeldt hvis dere ønsker det.

Tvi, tvi[;)]

kan jordmødre sykemelde eller er det bare legen?

Føler et er vanskelig å få sykemelding jeg. Har aldri klart å be om det selv og har det problemet at uansett hvor syk jeg er så ser jeg så fordømt frisk ut. Hadde gallesten med påfølgende leverbetennelse i begynnelsen av mai og legen trodde jeg bare var litt "småsyk" til han fikk svar på lab.prøvene. Da oppgraderte han meg til alvorlig syk. Han fortalte meg etterpå at jeg hadde ny rekord i kommunen vår med å være så alvorlig syk og samtidig kunne stå oppreist og ikke i det hele tatt se sykdomspåvirket ut. Han hadde aldri sett det før[8D]. Så han ba meg syte litt mer neste gang jeg følte meg syk. Fikk beskjed om at jeg var det motsatte av hypokonder, han mente jeg måtte fortrenge egen sykdom på et eller annet vis siden jeg kunne se så frisk ut[&:]

ja syns og det er frykteleg vanskeleg å be om sjmld..men som amnnen min seier "det er ingen som takker deg om du fortsete jobbe"..og så seier eg "jammen eg har så lyst"..da svarer han "du å dissa lystene dine..ka skal du høyre på kroppen din eller lystene dine"..JA TAKK BEGGE DELER SEIER EG[:D][:)]

Skal ikke te Jordmor før om leeeenge jeg...hehe Glad er jeg forde å, for hu er så mærkelig... Dessuten så dømmer hun meg fordi jeg er aleine og det har hun INGEN rett til... Men legen min ville sykemelde meg fra andre kontroll og da var jeg 11 uker.., gikk med på 50% fra kontrollen etter og da i 4 uker så hadde jeg ferie og har nå jobbet 3 uker el men kjenner at det er for mye for meg.. Men jeg syntes det er så ekkelt å levere sykemelding.., spesielt når jeg alikevel er i stallen..hehe Men det er jo hestene som holder meg oppe og er hele livet mitt da... Og selvsagt nurket i magen da[:)] Men for se hvordan det går fram te neste kontroll som er 4 okt..., det eneste som er galt med meg er jo at jeg er helt utslitt og eier ikke krefter.. er jo så sliten at jegs sovner på jobb...hehe[:D]

Skal til jordmor den 19. september, fikk vite at det var litt seint og at eg burde ha vert innom før, er 20 veker på veg no. Skulle ha vert der i veke 16, meinte dama eg bestilte time av. Er det ein regel som alle følger? Eg har ikkje hatt det store behovet før, men no gler eg meg. Legen min er ikkje særlig snakkesalig..

[hr]

Back
Topp