Jordmor idag, GU, modent og åpning. tru når fødseln starter.

NinaBNnr4

Flørter med forumet

var på kontroll idag, fikk beskjed om at alt var vel med den lille inne,men hodet var ikke så langt nede, men det var modent og åpning. Tru når fødselen kan starte?? noen som vet hvor lenge man kan gå slik?? dette er min 3.

så fikk jeg beskjed om at hvis vannet gikk så måtte jeg bare legge meg ned. Så jeg tror ikke jeg har så lyst å gå på butikkene i tiden fremover.. 

Litt kjedelig hvis vannet går mens man shopper og jeg bare må legge meg ned å vente på ambulansen..Tror jeg ville grevd meg ned heller da. Var ikke helt forberedt på dette så ble litt betutta.. har jo to gutter her hjemme, skal jeg liksom bare legge meg ned hvis vannet går når de også er våkne. huff irriterende. 

Føler mesten jeg skal gratulere ;)  det er ikke ofte jeg hører om at vannet går når man er ute på ting. Det sies at vannet ofte går når man slapper av. Men man vet jo aldri. Hvis du er i butikken, får du sikkert hjelp av andre som kan finne en stol eller en plass for deg å ligge..
Jeg er også godt moden 2-3 cm åpning og slimproppen har gått, men ingenting har skjedd enda.. Så jeg hadde prøvd å tatt livet med ro hadde jeg vert deg. Vi har så lett for å tro at fødselen omtrent skjer samme dag.. Man kan gå lenge sånn som meg og deg, men det kan jo også skje når som helst! Hvor langt er du på vei? hadde du raske fødsler sist? Spennende tid i vente for deg! Hold oss oppdaterte!!!

de to forrige startet med vannavgang. ene på formiddagen mens jeg kledde på meg skoa å skulle på shopping av siste rest, andre på kvelden RETT etter sex. ikke gått kjempe raskt, men det er jo så himla flaut hvis det går på butikk å man bare må legge seg ned å alle ser på..:P  er 37 +3 nå etter UL, 38 etter min, jo det er bare å kose seg og vente.:) Jeg er ikke så gla i uforutsette ting, jeg er super kontrollfreak..:P så dette hjelper på tålmodigheta å ikke vite når det skal skje...:P

Er det vanlig at man må legge seg ned hvis vannet går???? Hørtes nesten ut som ungen skulle komme ut i samme slengen hvis du ikke gjorde det. . . Er det for at det er tredje? Jeg har ikke fått noe slik info fra jordmor...er annengangs.

Skjønner at du ikke vil ut å shoppe med en sånn beskjed hengende over seg. Lykke til :))

Eller hvis barnet ligger i seteleie. Jeg fikk samme beskjed av jordmor..

jeg fikk samme beskjed fra jordmore , ble jo selvfølglig redd.
babyen her har ikke festet seg , så hvis vanne går vil navlestrengen komme mellom hode til babyen og bekkenet, da mister babyen oxsygen...det er ikke noe bra.
jeg tenker ikke noe særlig på det og tar det som det kommer, trenger overskudd til mine gutter her hjemme og fødselen. beskymring at det skal skje i byen eller i butikken er det miste jeg tenker på. folk for bare titte og glane..min babyens helse er viktigs.

Back
Topp