Jordmor i Oslo

Lillepersille21

Elsker forumet
Høsthjerter 2017
Vårspirene 2021
For dere som bor i Oslo, vet dere om man er nødt til å gå til svangerskapskontroll hos jordmor som tilhører bydelen man bor i? Kan man velge en annen helsestasjon i en annen bydel? Jeg bor selv i Vestre Aker, men helsestasjonen er en halvtime unna med kollektiv og i helt motsatt retning av jobben, så jeg er redd det kommer til å stjele mye tid og føles tungvindt. Har heller lyst til å gå en plass som er nærmere der vi bor, eller i det minste på vei til jobb. Jeg har spurt fastlegen min, men han hadde ikke peiling.

For dere som bor i Oslo, vet dere om man er nødt til å gå til svangerskapskontroll hos jordmor som tilhører bydelen man bor i? Kan man velge en annen helsestasjon i en annen bydel? Jeg bor selv i Vestre Aker, men helsestasjonen er en halvtime unna med kollektiv og i helt motsatt retning av jobben, så jeg er redd det kommer til å stjele mye tid og føles tungvindt. Har heller lyst til å gå en plass som er nærmere der vi bor, eller i det minste på vei til jobb. Jeg har spurt fastlegen min, men han hadde ikke peiling.
Man kan velge akkurat hvilken jordmor man vil:)

...hvertfall i Drammen. Vet jo ikke med Oslo, når jeg tenker etter [emoji14] håper noen derfra kan gi deg et ordentlig svar :)

Fra Oslo kommune sine nettsider:

upload_2017-2-6_15-50-51.png

Ja, jeg har vært og sett det på kommunen sine hjemmesider. Men det står ingenting om man kun kan bestille time i tilhørende bydel. Jeg lurte derfor på om noen andre visste noe om det/hadde erfaring med det.

Ville bare lurt meg og ringt den bydelen du ønsker å gå til :P

Sniker.. jeg gikk til jordmor i feil bydel sist svangerskap da jeg rett og slett ikke skjønte at jeg var i feil.. (ringte bare til den nærmeste og tenkte i grunn ikke på bydelsgrenser). Det ble oppdaget da jeg skulle ringe inn til helsestasjonen for å informere om at babyen var født for da måtte jeg oppgi adresse. Og da oppdaget de at min adresse ikke var innenfor deres bydel og vi måtte bytte helsestasjon til den jeg egentlig skulle ha. Så det går ann å prøve å snike seg inn et annet sted, men det avhenger av at de ikke spør deg om adresse.

Back
Topp