Jordmor i morgen!

lenemor

Forumet er livet
Kom nettopp på at jeg skal til jordmor i morgen tidlig... da får jeg høre hjertet til mozart igjen [:D] - det er alltid like trivelig!!

Det veier opp for at jeg og en klassevenninne skal møtes og "lese" sammen til eksamen til og med.. [:'(]

Du får ha lykke til med timen hos jordmor i morgen!
Utrolig kjekt å høre hjertelyden da[:D].
Har selv investert i doppler, så vi kan høre hjertelyden til lill-lotte når vi vil da....

jeg vurderte å kjøpe en doppler jeg også, men kom frem til at da hadde jeg ikke gjort så mye annet... jeg blir mer enn nok distrahert av mozartkula som det er for å si det sånn [&:]

ORIGINAL: lenemor

jeg vurderte å kjøpe en doppler jeg også, men kom frem til at da hadde jeg ikke gjort så mye annet... jeg blir mer enn nok distrahert av mozartkula som det er for å si det sånn [&:]

Ja skjønner jeg godt!
Vi hadde heller ikke tenkt tanken med å investere i en doppler hadde det ikke vært for at vi
mistet i uke 11 før jeg nå ble gravid igjen. Ble dermed litt ekstra engstelig, og fant ut at det var
en billig forsikring å ha muligheten til å sjekke hjertelyden når som helst...

ORIGINAL: Lehcar
Ja skjønner jeg godt!
Vi hadde heller ikke tenkt tanken med å investere i en doppler hadde det ikke vært for at vi
mistet i uke 11 før jeg nå ble gravid igjen. Ble dermed litt ekstra engstelig, og fant ut at det var

en billig nervemedisin da - det skjønner jeg godt....

ORIGINAL: lenemor

ORIGINAL: Lehcar
Ja skjønner jeg godt!

en billig nervemedisin da - det skjønner jeg godt....

Jepp! Billig nervemedisin uten bivirkninger (annet enn at man kan bli hektet da... og at man ikke klarer å legge doppleren vekk da:)

Jeg skal ikke til jordmor før 21. juni jeg.. Lenge å vente! Lurte lenge på om jeg skulle kjøpe doppler sjøl, men hadde nok ikke gjort annet jeg da.. Plus at hadde det vert en dag man ikke fant lyden skikkelig, hadde jeg nok blitt enda mer redd..

ORIGINAL: Almyrida24

Jeg skal ikke til jordmor før 21. juni jeg.. Lenge å vente! Lurte lenge på om jeg skulle kjøpe doppler sjøl, men hadde nok ikke gjort annet jeg da.. Plus at hadde det vert en dag man ikke fant lyden skikkelig, hadde jeg nok blitt enda mer redd..

har dere sjeldnere kontroller på svalbard, eller har du bare nettopp vært? Jeg har ikke vært på kontroll på en måned jeg nå, men det føles som om det var nettopp... merkelig hvor tiden flyr altså!!

Neida.. Det blei bare sånn at jeg var hos legen 16.ma, og så kommer jeg til jordmor litt senere uti juni.. Går til kontroller en gang i mnd.. Men jeg gikk jo mye oftere i begynnelse siden jeg blødde veldig mye og var veldig dårlig.. Gikk nesten en gang i uka.. Så det er jo egentlig litt deilig å gå så sjelden, for da veit jeg at alt er etter vår viten helt i orden.. [:D]
Både jordmor, leger og sykepleiere her oppe har vert HEEELT fantastiske..!

det var godt å høre... og ja, at du har færre kontroller nå betyr jo at alt er i orden... men man blir kanskje litt "bortskjemt" med hyppige kontroller?

Selv føler jeg at jeg har hatt kjempegod oppfølging, for siden siste kontroll har jeg jo gått både svangerskapskurs og vanngym, og jordmoren min har vært instruktør på begge deler... en herlig dame!

Jo sant det.. Litt bortskjemt ble jeg nok.. Hehe.. Fikk en del ul og da, for å sjekke om føsteret var vitalt, som de sa.. Men var tungt å gå å blø uke etter uke, åsså visste vi ikke hva de kom til å finne på ul liksom.. 3 ganger har jeg trodd at jeg har mista.. Heldigvis så slo hjertet til den lille hver gang..!! [:D] Gråt av glede to av gangene de fant liv på ul..! Nå kjenner jeg jo liv og er slutta å blø, så nå er alt baaare kos! [:D]

Alt blir så lett når vi har kjekke jordmødre!! [:D] Ho her og.. Heeelt fantastisk..

ja du må ikke tro at jeg misunner den ekstra oppfølgingen din - det må ha vært utrolig tøft å hele tiden bekymre seg for om det skal gå bra!!

Neida.. Jeg tror ikke du misunner meg det.. [:)] Er glad jeg er ferdig med det iallefall! [:D] Kan forhåpentligvis bare kose meg resten av svangerskapet nå!

Kos deg masse hos jordmoren....og lytt med andakt til Mozartkula...det er jo så koselig med den herlige lyden.

Jeg har en babywatcher som jeg bruker hvis det er lenge siden jeg har kjent liv...deilig det altså!!

M

Back
Topp