Jordmor i morgen! Spent!

mrs.g

Glad i forumet
Jeg kjenner jeg gruer meg litt til å dra til jordmor i morgen... Var der for 2,5 uker siden, og da klarte hun ikke å høre hjerteslag. I morgen er jeg 15+1 og håper virkelig hun klarer å høre. Hvis ikke kommer jeg til å bli så bekymra! Skal på privat ul når jeg er 16+3, og kommer til å være kjempenervøs før den timen hvis ikke jeg hører hjerteslag i morgen...

Sist jeg var på ul var i uke 8, og da så alt bra ut, men ting kan jo ha skjedd siden det...

Jeg fikk beskjed når jeg var 15+6 at det kunne være vanskelig å finne hjertelyd, og at det var enda vanskeligere dersom morkaken lå foran. Men hun fant den med en gang, så krysser fingrene for at du får høre nydelig hjertelyd :)

Lykke til hos jordmor i morgen!! Jeg skal også til jordmor i morgen, gleder meg.. 16+2 og håper jeg får høre hjertelyden!!!

Jeg kjenner jeg gruer meg litt til å dra til jordmor i morgen... Var der for 2,5 uker siden, og da klarte hun ikke å høre hjerteslag. I morgen er jeg 15+1 og håper virkelig hun klarer å høre. Hvis ikke kommer jeg til å bli så bekymra! Skal på privat ul når jeg er 16+3, og kommer til å være kjempenervøs før den timen hvis ikke jeg hører hjerteslag i morgen...

Sist jeg var på ul var i uke 8, og da så alt bra ut, men ting kan jo ha skjedd siden det...
Lykke til hos jordmor i morgen!! Jeg skal også til jordmor i morgen, gleder meg.. 16+2 og håper jeg får høre hjertelyden!!!

Lykke til begge to :-)

Jeg skal om en uke :D

Hva tok jordmor opp? :)
Jeg var på den ordentlige kontrollen for 2,5 uke siden, men da hørte hun ikke hjerteslag. Derfor fikk jeg en ekstrakontroll i dag. Så da bare sjekka vi hjerteslagene, pluss at vi snakka litt om hva jeg bør være oppmerksom på når vi skal på sydentur om noen uker.

Hei! Jeg sniker fra mars. Jeg var hos fastlegen nå i forrige uke, rett før uke 11, og hun sa jeg også skulle bestille en time hos jordmor. Men da jeg omsider kom i kontakt mex helsestasjonen (Grunerløkka), fikk jeg beskjed om at der var jeg ikke velkommen før i uke 24, siden jeg hadde vært hos fastlegen nå. Virker som dere er på oppfølging hos jordmor før det - så hva er trikset? ☺️ Synes det er lenge og vente til neste kontroll, selv om det kommer en ultralyd mellom der.

Ja, kjempeletta! Nå kjenner jeg at jeg gleder meg mer til den private ul-en jeg skal på neste uke.

Når skal du på oul da? Jeg skal til legen den 5.,så da ble han kunne høre noe på meg. Er vel rundt 17 uker da. Har ikke sett nurket siden uke 12 og skal på oul uke 18+ . Blir godt når vi kan kjenne selv at de er der:-)

Hei! Jeg sniker fra mars. Jeg var hos fastlegen nå i forrige uke, rett før uke 11, og hun sa jeg også skulle bestille en time hos jordmor. Men da jeg omsider kom i kontakt mex helsestasjonen (Grunerløkka), fikk jeg beskjed om at der var jeg ikke velkommen før i uke 24, siden jeg hadde vært hos fastlegen nå. Virker som dere er på oppfølging hos jordmor før det - så hva er trikset? ☺️ Synes det er lenge og vente til neste kontroll, selv om det kommer en ultralyd mellom der.
Det virker som det er veldig ulik praksis på dette rundt i landet. Spesielt i større byer opereres det med et minimalt antall kontroller. Sikkert pga pågangen. Her jeg bor, går jeg på kontroll hver 4.uke fra uke 12, og så går det over til hver 2.uke mot slutten. Hadde samme oppfølging med nr 1.

Har liste med anbefalte helsekontroller.
Uke: 12, 16, ultralyd 18, 24, 32, 36, 40..
Fikk timekortet til fastlegen så tydelig kommunene ser forskjellig på hva som er nødvendig og ikke.

Det virker som det er veldig ulik praksis på dette rundt i landet. Spesielt i større byer opereres det med et minimalt antall kontroller. Sikkert pga pågangen. Her jeg bor, går jeg på kontroll hver 4.uke fra uke 12, og så går det over til hver 2.uke mot slutten. Hadde samme oppfølging med nr 1.
Det høres jo helt fantastisk ut! Spesielt siden det er den første, så dukker det jo opp litt spørsmål nå og da... Men blir visst ikke så enkelt å få svar på de fra det offentlige, skjønner jeg

Har liste med anbefalte helsekontroller.
Uke: 12, 16, ultralyd 18, 24, 32, 36, 40..
Fikk timekortet til fastlegen så tydelig kommunene ser forskjellig på hva som er nødvendig og ikke.
Tror kanskje jeg sender en mail til de, basert på den, og bare spør. Blir sikkert sett på som den mest slitsomme "kunden" allerede før jeg har vært der ;-)

Jeg bor heldigvis i en kommune med fantastisk jm-tilbud. Jeg får komme inn så ofte jeg vil, kan bare ringe og si jeg vil ha time så får jeg samme uke. Er i uke 15 nå, og har allerede vært hos lege en gang og jm 2 ganger.

Her var det legen min som sa jeg skulle ringe helsestasjonen og si jeg ville ha time i august, siden han er på ferie hele mnd. Fikk det uten å fortelle hvorfor, selv om det er siden jeg er kvalm og kaster opp en del. Jeg er i uke 15 :-)

Når skal du på oul da? Jeg skal til legen den 5.,så da ble han kunne høre noe på meg. Er vel rundt 17 uker da. Har ikke sett nurket siden uke 12 og skal på oul uke 18+ . Blir godt når vi kan kjenne selv at de er der:-)
Skal ikke på oul før i uke 20, så derfor tar jeg en ekstra privat. Reiser til Rhodos når jeg er i uke 19, og jeg syns det er greit å ha sjekka at alt er bra før den turen :-)

Back
Topp