Jordmor i dag

Skravlebøtta

Forumet er livet
jentene i juni13
Har jo nevnt før at hu jordmora mi er litt rar,men ok,jeg er annengangs så jeg vet hva jeg skal ta med en klype salt.
I dag da jeg var hos henne spurte jeg om å få en ultralyd siden jeg har problemer med å knytte meg til denne babyen. Pga angst for ny fødselsdepresjon så har jeg på en måte "beskyttet" meg selv fra å skjønne at jeg er gravid,for det vil jo si at jeg skal igjennom barseltid igjen,noe som ikke var en god opplevelse sist.
Men jeg vil jo gjerne glede meg over denne graviditeten og bli kjent med babyen i magen og faktisk få litt gravidfølelse før ungen plutselig kommer.

Fikk ultralyd,selv om man egentlig må betale for det,bilder fikk jeg også, uten at jeg spurte om det :)

Så til det med at hu er litt rar. Idet jeg legger meg på benken kommer det selvfølgelig en kynner,så da er det jo ikke bare bare å ta ultralyd..
"Å se der ja,der stramma magen din seg! Sier jordmor.
Jeg tenker (ja,det kalles kynnere...) bare å vente til den går over for ingenting jeg gjør hjelper jo uansett. Og jeg lå jo allerede og slappet av.
Så får jeg beskjed om å puste.. pust godt inn nå..
Joda,jeg pusta, mens jeg lurte på hva det skulle være godt for,men gjorde nå som dama sa. Men nei jeg måtte "puste DYPT,sånn ja! Og en gang til"
Og så da den endelig slapp: "sånn ja,nå slapper du av vettu"
Så kjente hun og målte og da hun fikk i gang ul apparatet sa hun: "ja det var det jeg syns ja,h*n ligger med hodet opp nå,det var derfor det var så hardt øverst i magen".

Eh.. det jeg lurer på/syntes var rart er da:

- skjønte hun ikke at det var snakk om kynnere? Trodde hun virkelig det bare var hodet?
- hvis hun skjønte at det var kynnere,hvor i all verden kom ideen fra om at de går over hvis man puster dypt?
Eller er det bare meg det ikke funker på?

Sorry,måtte bare høre om det er jeg som er rar som syns hun er rar :p

Hehe :p hørtes litt merkelig ut ja.. Kynnerene gir seg når de gir seg. Det hjelper ikke å puste dypt her heller for å få de til å gi seg..:p

Jeg har ofte ganske kraftige kynnere som jeg må "puste meg gjennom". Synes faktisk det hjelper, men muligens mer på ubehaget enn at det hjelper for å få det til å gå over.
Uansett, hun burde jo forstått at det var en kynner, kan man egentlig være jordmor uten å kjenne til hva en kynner er...? :p

Jeg har ofte ganske kraftige kynnere som jeg må "puste meg gjennom". Synes faktisk det hjelper, men muligens mer på ubehaget enn at det hjelper for å få det til å gå over.
Uansett, hun burde jo forstått at det var en kynner, kan man egentlig være jordmor uten å kjenne til hva en kynner er...? :p

Ja ikke sant.. det hender jeg også får noen jeg ikke nødvendigvis MÅ puste meg gjennom,men det blir mindre ubehagelig når jeg gjør det. Men det virka som hu trodde det fikk det til å gå over liksom.. merkelig.
Kanskje hun også har en merkelig måte å ordlegge seg på som gjør at hun kan misforstås,for hun burde da vite at det var en kynner? Kanskje hun snakket om 2 forskjellige ting,at hun kjente hodet høyt oppe og fikk bekreftet det med ultralyden, men ikke at det var derfor magen min var hard. Ja ja. Godt å høre det ikke bare er meg som syntes det var litt rart :p

Tror nok hun visste det var kynner, men mulig hun ikke fikk sjekket mistanken sin om at hodet lå øvert før kynneren hadde gått over. Så snakket/tenkte hun litt høyt. Og da kan det bli litt teite ting som blir sagt.. hehe

Tror nok hun visste det var kynner, men mulig hun ikke fikk sjekket mistanken sin om at hodet lå øvert før kynneren hadde gått over. Så snakket/tenkte hun litt høyt. Og da kan det bli litt teite ting som blir sagt.. hehe

Ja hun tenkte nok litt høyt ja.
Men hun er seriøst rar altså.. jeg holder på å bli gal for hun bare skravler hele tiden. Og så kommer hun med så mange fantastiske "hobbypsykolog" utsagn. Jeg går jo til psykolog også,og lege,psykolog og jordmor samarbeider på en måte så jeg skal få best mulig oppfølging fram mot fødsel,for å unngå fødselsdepresjon igjen.
Men det holder med psykolog.. jeg trenger ikke jordmors velmenende, malplasserte råd.
Kommer ikke på noe konkret nå,men hun sier så mye tull.. sikkert fornuftig,men, ja som sagt,litt sånn hobbypsykolog. Fornuftige tanker,men jeg føler ikke at hun treffer helt. Blir bare sånn "mm,joda, jada,sikkert riktig det,mm" for jeg orker ikke å stoppe henne når hun er så godt i gang.

Det er flere som har vært borti rare jordmødre, som er malplasserte i yrket sitt. Hun jeg skulle egentlig gått hos nå, ville jeg egentlig ikke gå til. Så hadde det ikke vært fordi jeg skulle ha all oppfølgingen på sykehuset, hadde jeg tatt alle kontrollene hos legen. ;) så du kan ikke bare droppe henne? Hvis du ikke føler hun gjør noe nytte for seg.. :)

Det er flere som har vært borti rare jordmødre, som er malplasserte i yrket sitt. Hun jeg skulle egentlig gått hos nå, ville jeg egentlig ikke gå til. Så hadde det ikke vært fordi jeg skulle ha all oppfølgingen på sykehuset, hadde jeg tatt alle kontrollene hos legen. ;) så du kan ikke bare droppe henne? Hvis du ikke føler hun gjør noe nytte for seg.. :)

Neida,er jo ikke mange ukene igjen nå uansett og jeg betaler jo ikke for det.
Det er to jordmødre der hvor jeg går og jeg håpet jeg fikk hun andre da jeg ringte,men man får tildelt den som er ledig.
Spør meg ikke hvorfor jeg tenkte sånn. Vet ikke om noen som har gått der før og har ikke hørt et ord om noen av dem,men jeg bare følte på meg at hun andre var hun jeg ville "klikke" med.
Merkelig. Jeg hadde hvertfall rett i at jeg ikke klikket så bra med hun jeg fikk da. Men hun er hvertfall hyggelig og gjør så godt hun kan.
Tror heller jeg vil ha det enn ei som er superflink faglig,men skikkelig utrivelig..
Jeg har jo vært gjennom dette før, og hvis det er noe viktig, noe jeg syns er skummelt så ringer jeg bare føden ;)

Haha, høres veldig snedig ut x) Selv har jeg en jordmor som ikke har barn :P Noe som jeg synes var rart, men det betyr jo ikke at hun ikke er flink .

Back
Topp