Jordmor, hva snakker dere om?!

Skogsfrua

Forelsket i forumet
Hei, jeg er litt nysgjerrig på hva andre prater med jordmor om?[:)]

Er førstegangsfødende, er det noe jeg burde spørre om?

Er det vanlig å bli sjekket før termin om man er moden eller ikke?

Et annet spørsmål, føles ut som jeg har stikkinger i underlivet?! Hvordan kjennes det ut hos dere? Hva har det å si?

Ble mange spørsmål her, kan du ikke svare på alle, så må du gjerne svare på noen[;)]

ORIGINAL: Chixy

ORIGINAL: Skogsfrua

Er førstegangsfødende, er det noe jeg burde spørre om?

Er det vanlig å bli sjekket før termin om man er moden eller ikke?

Et annet spørsmål, føles ut som jeg har stikkinger i underlivet?! Hvordan kjennes det ut hos dere? Hva har det å si?

Ble mange spørsmål her, kan du ikke svare på alle, så må du gjerne svare på noen[;)]

Ingen spørsmål er for dumme! Jeg er selv førstegangsfødende, så har nok ikke svar på alt du lurer på - men når jeg er hos JM snakker vi om alt mulig! Sist gang spurte jeg om estimert vekt på minien, når JM trodde jeg kom til å føde, murringer jeg hadde hatt i dagene før kontrollen, klyster før fødsel, sykehusbagen ++++ her gjelder det samme som jeg skrev i begynnelsen, ingen spørsmål er for dumme! Bedre å spørre, enn å angre etter kontrollen er ferdig, over at du glemte/ ikke turde å spørre.

Når det gjelder stikninger, tror jeg dette er veldig individuelt fra person til person. Jeg føler meg for tiden veldig øm i underlivet, nesten sår - samtidig som jeg får en sviende smerte i skambeinet/lysken innimellom.....og såklart kynnere og nedpress...hehe...kan kjennes ut som om prinsessa har lyst å krype ut selv, eller bare slå seg ett hull i magen å komme ut av til tider!

Dytter litt i håp om at andre kanskje har svar også [;)]

Takk for svar Chixy [:)] Vet liksom ikke helt hva jeg burde lure på, må jo si at jeg ofte får svar på det jeg trenger her inne på aprilforumet[;)] Skal til jordmor i morgen, så er litt spent på hva hun sier om babyen osv..

Sist skrev jeg en liste over ting jeg kom på som jeg ville spørre jordmor om... Er ikke en sånn som tørr å si så mye. Men tenkte at jeg bare måtte gjøre det for å slippe å lure[:)] Spurte til og med om avføring under fødselen...

ORIGINAL: Chixy

ORIGINAL: LindaH84

Her er jordmor sykemeldt, og det kommer ikke en ny en før over påske, og legen føler jeg meg ikke trygg nok på å spørre om sånne ting om.. mye fordi han er mann..
Skulle virkelig hatt jordmor nå, for er masse spm som har kommet de siste ukene, og begynner å grue meg til fødselen..

Vi får hjelpe hverandre så godt vi kan LindaH84 [:D] Jeg synes det er utrolig mange flinke jenter her inne som gir gode svar på alt mulig!!

Hadde nok spurt jordmor om veldig mye mer hvis det ikke var for dere jenter her inne.. Veldig trygt og godt å ha noen å prate med som er i samme situasjon..

jeg går kun til lege denne gangen,

men sist gikk jeg også til jordmor, vi snakte om det meste.. hun skjekket meg aldri for modning.

bare husk ingen spørsmål er dumme, dette er noe nytt for deg og hun har masse erfaring. er kanskje ikke alt hun vet, men da sier hun jo det bare:)

Er førstegangsfødende, er det noe jeg burde spørre om? Jeg spør om alt jeg kommer på, men har jo født en gang før, så blir helst snakk om hverdagen min, form og hvordan babyen har det. Men lurt å spørre/snakke om fødsel og også tiden etterpå, den kommer som et sjokk for mange.. Pluss ammingen, ofte har de ammekurs for førstegangsfødende, det er lurt! Jeg skal snakke mer med jm om amming fordi det ikke gikk helt som planlagt sist..

Er det vanlig å bli sjekket før termin om man er moden eller ikke? Min jm gjorde det ikke sist, og har heller ikke gjort det nå, tror ikke hun vil styre oppi der før det er nødvendig, fordi babyen kommer når den er klar. Er det inntrykket jeg fikk sist, men spurte kanskje ikke skikkelig.. Men syns selv det er greit å vente[:)]

Et annet spørsmål, føles ut som jeg har stikkinger i underlivet?! Hvordan kjennes det ut hos dere? Hva har det å si? Jeg har også en del stikkinger ja, er nok bare en del av modningen! Vanskelig å si for andre hvordan det føles da[8D]

Ble mange spørsmål her, kan du ikke svare på alle, så må du gjerne svare på noen[;)] Lurt å spørre[;)]

ORIGINAL: *obaibi*

Er førstegangsfødende, er det noe jeg burde spørre om? Jeg spør om alt jeg kommer på, men har jo født en gang før, så blir helst snakk om hverdagen min, form og hvordan babyen har det. Men lurt å spørre/snakke om fødsel og også tiden etterpå, den kommer som et sjokk for mange.. Pluss ammingen, ofte har de ammekurs for førstegangsfødende, det er lurt! Jeg skal snakke mer med jm om amming fordi det ikke gikk helt som planlagt sist..

Er det vanlig å bli sjekket før termin om man er moden eller ikke? Min jm gjorde det ikke sist, og har heller ikke gjort det nå, tror ikke hun vil styre oppi der før det er nødvendig, fordi babyen kommer når den er klar. Er det inntrykket jeg fikk sist, men spurte kanskje ikke skikkelig.. Men syns selv det er greit å vente[:)]

Et annet spørsmål, føles ut som jeg har stikkinger i underlivet?! Hvordan kjennes det ut hos dere? Hva har det å si? Jeg har også en del stikkinger ja, er nok bare en del av modningen! Vanskelig å si for andre hvordan det føles da[8D]

Ble mange spørsmål her, kan du ikke svare på alle, så må du gjerne svare på noen[;)] Lurt å spørre[;)]

Takk for svar [:)] Skal til jordmor i dag, tenkte jeg skulle snakke litt om vannfødsel. Var på sykehuset på onsdag og hadde fødselssamtale om å føde i vann, men er fremdeles veldig usikker på hva jeg vil..[&:]

Back
Topp