Jordmor for første gang

nine83

Betatt av forumet
skal til jordmor for første gang i morgen ..
er det sånn at hun har ul??/ eller dopler?? /kan høre hjertelyden ??
Jeg er 11 uker i morgen .. noen som vet om hun kan høre hjertet da ?

Er oxo bursdagen min i morgen , så har planer med mannen min å bruke dagen på shopping ( mammaklær ) nå orker jeg ikke holde meg lenger .. blir noen mammajeans i morgen ja:D og masse nytt undertøy i større str :joyful:

Hadde vært ekstra stas om hun hadde hørt hjertet Hvis jordmor gjør det da??

Jeg snakket med jordmor nettopp. Jeg hadde min første svangerskapskontroll til lege når jeg var 10+2, legen min sa det ikke var aktuelt å høre hjertelyd før neste kontroll - i uke 24. Jordmor sa det samme når jeg ringte for å bestille kontroll hos henne. Håper du får høre om det er mulig!

Håpet jeg skulle få et eller annet som kunne vise liv når jeg var på min første kontroll, men den gang ei. Skal heldigvis på tul nå på onsdag:rolleyes:

Jordmor har normalt ikke ul, har ikke hørt om noen på helsestasjon som har. Hun har doppler, men hører sjelden før nærmere uke 14. Men kan hende hun prøver likevel!
Mammabukser er såå deilig å ha på synes jeg, bare å glede seg til det [emoji8][emoji4]

Har ikke vært hos noen jm med ul, men de har Doppler. De har jeg vært hos før har sjelden villet prøve å høre hjerte lyden så tidlig . Det er vel mest fordi det er vanskelig å finne så tidlig og så slipper man å bli nervøs hvis hun ikke skulle finne den . Men går jo Ann å spørre .

Du får høre med henne om du får høre :)
Gratulerer med dagen i morgen :D

Jordmor har doppler men det spørs om hun vil lete etter hjerterytmen så tidlig. Legen min ville ikke på første svangerskapskontroll 12+5, JM gjorde det (og fant den) på 2. kontroll 16+5.

Last edited:
Tusen takk for svar jenter :Heartbigred
Jeg sa det til mannen min i går at vi ikke måtte ha for høye forhåpninger ang morgendagen ang hjertelyd hos jordmor ...
Så kanskje like greit at hun ikke prøver i morgen sånn at vi får nerver hvis vi ikke hører noe :sorry:

Blir moro likevel med den timen ..få prate litt og bli kjent :happy:

Takk igjen ..så snille dere er som svarer :Heartbigred

Gratulerer med dagen og lykke til hos jordmor :)

Gratulerer med dagen og lykke til hos jordmor!! :D

Gratulerer med dagen, og lykke til hos jordmor!:)
Gratulerer med dagen og lykke til hos jordmor :)
Gratulerer med dagen og lykke til hos jordmor!! :D
Gratulerer med dagen, og lykke til i dag :)
Gratulerer med dagen :) lykke til
Gratulerer med dagen og lykke til [emoji322][emoji1]

Tusen takk jenter:):Heartbigred
Så utrolig hyggelig med bursdagshilsninger :Heartpink
Har hatt en fantastisk dag med mannen min og familie :gen014

Det gikk kjempe bra hos jordmor i dag, vi satt og pratet og ble kjent i over en time :)
Veldig koselig dame :happy:
Ble ikke no lytting etter hjertet , pratet heller ikke om det .. like greit egentlig .

Nå gleder vi oss til neste onsdag , da skal vi på ul igjen på føden :Heartred gleder meg til å se en bitteliten babykropp:dummy:
Håper virkelig at alt er bra med den lille !

Tusen takk igjen , det var kjempe moro med bursdagshilsner :)

Back
Topp