Jordmor finner ikke leie.

Pissi87

Forelsket i forumet
Påskekyllingene 2020
Junilykke 2022
Jordmor har prøvd å kjenne etter hvordan baby ligger på de to siste kontrollene, men klarer ikke finne det ut. Hun hører hjertet ved navlen min, og tror ut i fra det at baby ligger med ryggen til. Hun sier at hun ikke klarer finne leie fordi magen min er veldig hard, og hun tror det er pga. kynnere. Jeg har nedpress følelse, men kan være jeg ikke kjenner kynnere så mye. Flere som har fått slike beskjeder?
 
Jordmor har prøvd å kjenne etter hvordan baby ligger på de to siste kontrollene, men klarer ikke finne det ut. Hun hører hjertet ved navlen min, og tror ut i fra det at baby ligger med ryggen til. Hun sier at hun ikke klarer finne leie fordi magen min er veldig hard, og hun tror det er pga. kynnere. Jeg har nedpress følelse, men kan være jeg ikke kjenner kynnere så mye. Flere som har fått slike beskjeder?
Jeg har ikke fått samme beskjed, men jeg spurte om jordmor kunne sjekke det i uke 28, fikk da beskjed om at det gjorde hun ikke før senere i svangerskapet. I hvilken uke har du vært på kontroll?
 
At de ikke kan kjenne det så tidlig er vel helt vanlig? Fosteret er ennå ganske lite.
 
At de ikke kan kjenne det så tidlig er vel helt vanlig? Fosteret er ennå ganske lite.

Aha, kanskje det er derfor ja. Jordmor startet med å kjenne forrige uke, så var jeg på ekstrakontroll i dag ifht. noe annet. Men hvis det er så enkelt som at det er litt tidlig enda, så er det jo greit :joyful:
 
Jordmor har prøvd å kjenne etter hvordan baby ligger på de to siste kontrollene, men klarer ikke finne det ut. Hun hører hjertet ved navlen min, og tror ut i fra det at baby ligger med ryggen til. Hun sier at hun ikke klarer finne leie fordi magen min er veldig hard, og hun tror det er pga. kynnere. Jeg har nedpress følelse, men kan være jeg ikke kjenner kynnere så mye. Flere som har fått slike beskjeder?

Veldig vanlig at man ikke kjenner er min erfaring :)
Jeg fikk også beskjed om at hodet var GODT festet av flere ulike jordmødre. Da jeg kom i fødsel viste seg at hodet absolutt ikke var festet.. Det gjør ikke det, annet enn at det tok lenger tid for han å komme end i bekkenet og ut.
 
Aha, kanskje det er derfor ja. Jordmor startet med å kjenne forrige uke, så var jeg på ekstrakontroll i dag ifht. noe annet. Men hvis det er så enkelt som at det er litt tidlig enda, så er det jo greit :joyful:

Det er veldig tidlig. Og de kan snu seg flere ganger i døgnet :)
 
Jeg var hos jordmor i går, og fikk samme beskjed. I dag var jeg på ultralyd, og da kan de jo se det. Jenta her ligger med hodet ned, og ryggen på venstre side. Helt omvendt av hva jeg har trodd. Jordmoren i går trodde hun lå i tverrleie, så tror rett og slett det er vanskelig å kjenne seg til leie så tidlig. De har også ganske god plass enda, så alt kan skje som fostermedisineren sa i dag.
 
Her er det ikke vits å sjekke leie. Jeg kjenner han snur og vender på seg og sparkene er over hele magen. Jordmora mi har iallefall ikke begynt å sjekke leie enda
 
Jordmor lurte på om min lå med hodet ned sist, men tror hun kun nevnte det fordi ho kjente ryggen og spurte om jeg kjente noe som minte om spark opp i ribbeina. Et par dager etterpå var bevegelsene annerledes enn det jeg har kjent den siste tiden så nå tror jeg fosteret har snudd seg. Så det er vel ikke før det begynner å bli skikkelig trangt at det er nødvendig å vite hvordan de ligger.
 
Back
Topp