Jordmor? Fastlege?

Åsa80

Betatt av forumet
Hvis jeg vil, kan jeg bare gå til jordmor da? eller må jeg gå annenhver måned til lege og annenhver til jordmor?

Det er heilt opp til deg hva du Ønsker. Men jordmora di skal vel ha feri i sommer. Da kan du kanskje gå til lege. Så du får med deg alle kontrollene. Eller spør om du kan ha ei annen jordmor da;)

Jeg går annenhver gang til jordmor og fastlege, men tror ikke det er noe fasit der. Gjør det som er best for deg

Går igrunn kun til jordmor. Syns det er greit så lenge jeg er frisk og rask. Hadde kanskje blitt litt annet hvis heg hadde vært dårlig og trengte sykemld og sånn...

Sist gikk jeg bare til jordmor, så det skal du fint kunne gjøre

Tror du kan bestemme selv. Jeg skal bare gå til legen denne gang, vet hva det går i denne gang:)

Du bestemmer selv om du vil kun gå til lege eller jordmor, eller begge deler:-) jeg går annen hver gang til lege/jordmor som sist:-)

Jeg går bare til jordmor på svangerskapskontroller. Føler hun har så god tid, det er aldri ventetid også er det rett borti gata her.
Jeg er hos legen kun for å få sykemelding.

Her er det slik at man må gå annenhver gang til lege og jordmor. 

Men jordmor sier en ting til meg, hennes resepsjonist sier en annen ting, legen min sier en tredje ting og legen sin resepsjonist sier en fjerde ting. 

Så nå er jeg dritt lei, og har bestemt meg for å droppe halvparten av kontrollene, og kun gå til jordmor... 
Det blir sjeldent, men det er mindre å forholde seg til og det blir så kaos i hodet mitt på toppen av alle disse hormonene så i dag satt jeg på jobben og grein så snørr, tårer og sminke fløy veggimellom. Og sånn nekter jeg å ha det!

Så da tar jeg heller kontakt med legen om det er noe konkret jeg trenger sykemelding for eller medisiner eller hva nå enn

Måten gravide blir behandlet av helsevesenet er virkelig en skam! 

Jeg følte jeg fikk relativt lite ut av legetimen min, så jeg kommer nok hovedsaklig til å gå til jordmor.
Har forstått det som at man for det meste kan velge selv hva man ønsker.
Men enkelte ting, som blodprøver, må vel tas hos legen..

Det bestemmer en vel selv.

Legen ville ha meg annenhver gang..
PGA ryggen og bekkenet mitt..  Skal til jordmor neste gang engang.. og så til legen gangen etter..

her blir det stort sett annenhver gang. Har tatt blodprøvene hos legen men går nok oftere til jordmor enn til legen i tiden fremover.

Jeg har vært på en kontroll hos lege, skal på time hos jordmor i juni og ny kontroll hos lege i august. Går dere ofte på svangerskaps-kontroll? Forrige gang jeg var gravid gikk jeg bare til kontroll hos en gynekolog og da var det ultralyd hver 2. eller 3. uke. Det føles som om jeg får dårlig oppfølging denne gangen, men det er sikkert bare siden jeg gikk så ofte forrige gang.

Vi får velge ka vi ønska.. Og jeg er kjempe fornøyd med både legen og jordmora mi så syns d e litt vanskelig å velge ka æ vil, så blir litt hos legen og litt hos jordmora ;)

Eg går kun t lege denne gong. Eg e ikkje så begeistret for jordmora sjå oss.. Kansje eg tar en kontroll heilt på slutten, bare for å få litt mar konkret samtale om fødselen.. vett ikkje..
Skal gå ca 1gong pr mnd nå framøve til kontroll.

Går bare til legen min, hun var med gjennom første svangerskap, var hos henne etter jeg mistet, og ønsker å gå til henne gjennom dette svangerskapet også...

Føler meg tryggere hos en som kjenner meg litt...

Back
Topp