Jordmor første gangen???

Brud2013

Gift med forumet
Når burde jeg bestille time til jordmor første gangen?
Skal til lege på første kontrollen 9 juni...

Kommer an på - ifølge standarden for svangerskapskontrollen, er andre kontroll rutineultralyden, og så er første jordmorkontroll i uke 24. Men det syns jeg er litt seint. Du kan jo ringe og høre med dem hva de syns?

jeg hadde time når jeg var 12 uker på vei, så er det hver mnd fram til uke 32 da skal man tilbake til legen. Da er det annen hver gang jordmor og lege.

jeg skal første kontroll til jordmor i uke 15, hos lege uke 8 og 11.. er vel forskjellig fra sted til sted dette..

dette er forskjellig fra sted til sted - jeg har hatt alle kontroller (bortsett fra min andre kontroll) hos jordmor... og sånn er det her i kommunen min.

Jeg var første gang med lege når jeg var 7 uker på vei og til jordmor når jeg var 12 uker. Når jeg bestilte hos jordmor satte de meg opp til time til jeg var kommet 12 uker fordi om jeg ringte mye før. Det var bare å si hvor langt jeg var kommet såla de opp løpet[:D]

Jeg var hos jordmor første gangen da jeg var i uke 15. De fleste jordmødre har forskjellig praksis når det gjelder hvem du skal gå til og når. Denne mnd skal jeg til legen og neste mnd skal jeg til jordmor igjen..noen velger å gå kun til jordmor en periode og noen kun til legen

Jordmoren min tok ikke imot gravide før de var i uke 16. Men varierer vel fra jm til jm

bestill deg time etter legekontrollen. På 1 legetime blir det ordnet med helsekort. Du må ha med det til j.m

Back
Topp